۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 235372

قدس آنلاین: مدیریت زمان عنوان مهارتی است که به شما کمک می‌کند کارهای تان را سر وقت و به موقع انجام دهید. اما برای به دست آوردن مهارت مدیریت زمان باید توصیه های زیر را به دقت بخوانید و اجرا کنید:

هشت راه برای مدیریت زمان

1- تهیه فهرستی از کارهای روزمره

به گزارش گروه بهداشت و سلامت قدس آنلاین، مهم ترین کارها را - اگر هراس آور باشند یا برای نخستین بار با آن روبرو می شوید - در ابتدای فهرست قرار دهید. پس از انجام دادن هر یک از کارها، با پاداش دادن به خود انگیزه تان را افزایش دهید.

2- خود را سرگرم کنید

اگر در ایستگاه مترو، اتوبوس یا مطب پزشک به انتظار نشسته اید، خود را با انجام دادن کارهای باقی مانده، نقاشی کشیدن، مطالعه یا بازی کردن سرگرم کنید.

3- از نه گفتن نترسید

اگر شب قبل از امتحان، دوست تان شما را به سینما دعوت کرد به او پاسخ منفی بدهید و زمان دیگری را برای رفتن به سینما پیشنهاد دهید.

4- یافتن زمان مناسب کار  

صبح ها بهتر کار می کنید یا شب ها؟ اگر در زمان مناسب فعالیت کنید، بازدهی تان افزایش می یابد.

5- اختصاص دادن زمانی خاص برای مطالعه کردن

زمانی خاص را برای مطالعه کردن اختصاص دهید. پیش از مطالعه کردن، تلفن همراه تان را خاموش کنید و به ایمیل تان مراجعه نکنید.

6- تجزیه و تحلیل زمان اختصاص داده شده به کارها

نتیجه تجزیه و تحلیل زمان اختصاص داده شده به کارها در طول هفته، برنامه ریزی دقیق، استفاده بهینه از زمان و مشخص شدن زمانی مشخص برای استراحت کردن است.  

7- جلوگیری کردن از اتلاف وقت

برای جلوگیری کردن از اتلاف وقت، باید از تمرکز کردن بر روی کارهای بی اهمیت بپرهیزید. اگر در اجرای پروژه ای با مشکل مواجه شده اید باید از استاد، همکاران، دوستان و ... کمک بگیرید.

8- خواب خوش شبانه

مغز، برای قرار داشتن در اوج توانایی هایش به استراحت کردن نیاز دارد. زمانی مشخص را برای به رختخواب رفتن تعیین کنید و دست کم هفت ساعت بخوابید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.