رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ائتلاف آمریکا برای مبارزه با تروریسم، گزینشی و منفعت‌طلبانه است، گفت: این ائتلاف بهانه آمریکا برای تحقق اهداف نامشروعش در منطقه است.

بروجردی: ائتلاف آمریکا برای مبارزه با تروریسم، گزینشی و منفعت‌طلبانه است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته با میرسلاو لایچاک، وزیر خارجه جمهوری اسلواک دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلواک، اظهار داشت:‌ با توجه به پیشینه مثبت روابط دو کشور و ذهنیت مثبت مردم ایران از اسلواک‌ها، مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط خود با مجلس اسلواک در قالب گروه‌های دوستی و کمیسیون‌های تخصصی مجالس استقبال می‌کند.

وی در ادامه از تحولات سوریه و عراق و ائتلاف آمریکا و هم‌پیمانانش برای مبارزه با تروریسم در این کشورها سخن به میان آورد و تصریح کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش با سیاست مقابله گزینشی با تروریسم،‌ عدم صداقت در مبارزه با آن‌ها و منفعت‌طلبی و منفعت‌جویی در منطقه،‌ در مبارزه با تروریست توفیقی نخواهند داشت.

بروجردی ائتلاف ضد داعش را بهانه آمریکا برای تحقق اهداف نامشروع خود در منطقه دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند و با رویکرد حفظ این اصل و مخالفت جدی با بمب هسته‌ای و ساخت آن در عین پایبندی به مذاکرات هسته‌ای برای احقاق حق خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، «میرسلاو لایچاک» وزیر خارجه اسلواک نیز در این دیدار با اشاره علاقمندی کشورش برای گسترش روابط خود با ایران، گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که 2 کشور در عرصه‌های مختلف دارند، جمهوری اسلواک از گسترش روابط تجاری، اقتصادی و علمی و فناوری محور خود با ایران استقبال می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلواک از حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کند و امیدوار است نتیجه مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 رفع کامل تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.