جواد حسینی : مخبر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از عزم جدی نمایندگان مردم برای واگذاری باشگاه‌های دولتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: ...

استقلال و پرسپولیس واگذار نشود وزیر را استیضاح می کنیم

«نمایندگان به هیچ عنوان اجازه قانون گریزی به مسوولان وزارت ورزش و جوانان را نخواهند داد و باید برابر قانون دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند؛ با این حال اگر مقاومت‌ها در این خصوص بیشتر شود مجلس از ابزار قانونی برای برخورد با متخلفان استفاده خواهد کرد که یکی از این روش‌ها استیضاح وزیر ورزش و جوانان خواهد بود.»

هادی حسینی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به بهانه اظهارنظر مدیران وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مبنی بر وجود بدهی 100 میلیاردی باشگاه پرسپولیس و بدهی 50 میلیاردی باشگاه استقلال و وجود مشکلات فراوان بر سر راه خصوصی سازی این دو باشگاه تهرانی،خطاب به مسؤولان این حوزه گفت باید بستر لازم برای خصوصی شدن این دو باشگاه فراهم شود در غیر این صورت اطلاعاتی از طریق مجلس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که تنها روسیاهی برای مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باقی خواهد ماند.

       مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ برتر در پایان نشست خود با رئیس فدراسیون و معاون وزیر ورزش اعلام کرده است استقلال 50 میلیارد و پرسپولیس 100 میلیارد بدهی دارد، با این وضعیت تصور می‌کنید واگذاری امتیاز این دو باشگاه به بخش خصوصی امکان پذیر باشد؟

این حرف‌ها فیلم و کلک است، چرا این حرف‌ها را باور می کنید؟ این اظهارات به این دلیل بیان می‌شود که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار نشود. از خودتان پرسیده‌اید که چرا هر وقت بحث واگذاری این دو باشگاه مطرح می شود آمار بدهی های نجومی به صورت خودجوش از سوی دوستان منتشر می‌شود، دلیل این کار تنها یک مساله است که دوستان در وزارت ورزش و جوانان نمی‌خواهند این دو باشگاه به سر و سامان برسد.

        یعنی شما اعتقاد دارید که وزارت ورزش و جوانان با وجود این که خود را راغب به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد در پشت پرده به دنبال عدم اجرای این کار هستند؟

صد در صد؛ اگر غیر این تصور کنید مرتکب اشتباه شده‌اید؟آقایان فقط فیلم بازی می‌کنند، این را حتما از قول من بنویسید که دوستان در وزارت ورزش و جوانان فیلم بازی می کنند؟ چون با این روشی که دوستان در پیش گرفته‌اند نه تنها این دو تیم به استقلال نمی رسند بلکه هر روز ذلیل تر از قبل می شوند. مدیر دولتی وقتی به عنوان مدیرعامل در این باشگاه فعالیت می کند مطمئن است که حقوقش سر موقع به حسابش واریز می شود به همین دلیل نگران درآمدزایی یا سود و زیان باشگاه نیست.در حالی که اگر باشگاه خصوصی باشد مدیرش دلسوزی می کند جلوی ریخت و پاش های بی مورد را می گیرد و می داند که اگر باشگاه زیان ده شناخته شود جریمه خواهد شد و اگر سود ده باشد تشویق خواهد شد. آیا در شرایط کنونی با این نحوه مدیریت چنین اتفاقی در باشگاه های استقلال و پرسپولیس روی می دهد؟

       اما با این وجود موضوع بدهی ها می تواند برای بخش خصوصی چالش زا باشد، وجود بدهی های سنگین ممکن است برخی مشتریان و سرمایه گذاران را از حضور در این عرصه منصرف سازد؟

این تحلیل درست نیست، متاسفانه این تفکر بر اساس فضاسازی های دوستان به وجود آمده است. همین الان سرمایه گذاران زیادی حاضرند با همین میزان بدهی برای خرید امتیاز این دو باشگاه وارد عمل شوند. اطلاعات کافی و دقیق این سرمایه گذاران در اختیار مجلس و نمایندگان مردم است اما دوستان در وزارت ورزش و جوانان آنها را پشت خط نگه داشته اند.جدی ترین سوالی که برای نمایندگان وجود دارد این است که علت این بازی از سوی وزارت ورزش و جوانان چیست؟ قایم باشک بازی فعلی معنا و مفهومی جز قانون گریزی ندارد.

        با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید دلیل مقاومت در برابر خصوصی سازی این دو باشگاه را چه عاملی می دانید؟

من فعلا از کسی اسم نمی‌برم اما واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منافع برخی‌ها را به خطر می اندازد از این رو موضوع بدهی ها مطرح می شود، برخی دوستان این مساله را فراموش کرده اند که خریدار کاری به میزان بدهی ندارد فقط می خواهد بیاید حال با 100 میلیارد بدهی یا 1000 میلیارد بدهی اما برخی افراد کاسه از آش داغ تر شده اند و می گویند با این همه بدهی نمی توان دو باشگاه را واگذار کرد. روشی که مخالفان واگذاری انتخاب کرده‌اند غوغاسالاری بر سر بدهی های این دو باشگاه است. در حالی که سرمایه گذاران مشکلی با این حجم بدهی ندارند.

        نقش محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این بین به چه شکلی است، آیا وزیر تمایلی به واگذاری این دو باشگاه دارد؟

وزیر ورزش و جوانان شهامت و شجاعت لازم برای اجرای قانون را ندارد! شاید گودرزی دلش بخواهد این کار را انجام دهد اما توانمندی لازم برای اجرای این کار را ندارد، برای مجلس انجام این کار بسیار مهم است اگر آقای وزیر در مدت زمان قانونی اقدام به این کار نکنند قطعا با برخورد قانونی مجلس مواجه خواهد شد.

        مجلس برای اجرای صحیح قانون به ویژه واگذاری این دو باشگاه دولتی به بخش خصوصی چه راهکاری را انتخاب می کند؟

موضع گیری ما همان چیزی است که روز اول بر اجرای آن اصرار داشتیم.ما معتقدیم که بخش خصوصی باید وارد عمل شود و وزارت ورزش و جوانان موظف است که این دو تیم را واگذار کند، اگر قانون اجرا شود ما حمایتی همه جانبه از مسوولان دستگاه ورزش خواهیم داشت اما اگر همچنان در برابر اجرای قانون مقاومت شود.بدون تردید با متخلفان برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم این اتفاق مهم از قلم بیفتد و به خاطر منابع برخی افراد قانون زیر پا گذاشته شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.