مهناز خجسته نیا:   قدس ویژه خراسان - شهردار مشهد در ارایه گزارش نتایج سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این شهر خبرهای خوشی برای حوزه حمل و نقل عمومی این کلانشهر داد.

خبرهای خوش شهردار مشهد در صحن علنی شورا برای حوزه حمل و نقل عمومی

 

به گزارش خبرنگار ما، مرتضوی که در نطق پیش از دستور سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد سخن می‌گفت، افزود: خوشبختانه در این سفر هیات دولت قول اختصاص 200 دستگاه اتوبوس به مشهد را دادند که در پیگیری‌های انجام شده این شمار به 240 دستگاه افزایش یافته است.

به گفته وی 50 درصد هزینه اتوبوسهای جدید توسط دولت و 50 درصد را شهرداری پرداخت می‌کند.

 

 

  ورود 5 هزار تاکسی سمند جدید به ناوگان تاکسیرانی

شهردار مشهد نوسازی ناوگان تاکسیرانی را دومین خبر خوش حوزه حمل و نقل این شهر عنوان کرد و گفت: قرار بود در سال جاری هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود که خوشبختانه با تدبیر دولت در سفر به خراسان رضوی این رقم به 5 هزار دستگاه سمند افزایش یافته است.

مرتضوی با بیان اینکه شاغلان ناوگان تاکسیرانی جزو کم درآمدترین و پرکار ترین افراد هستند، افزود: به جهت حمایت از این قشر طبق توافقهای انجام شده با بانک مرکزی مقرر شد تاکسی های سمند تحویلی با وام بانکی با سود 15 درصد در اختیار تاکسیرانان قرار بگیرد.

 

 

  قطار شهری مشهد 2 مصوبه اعتباری از دولت گرفت

مرتضوی در ارایه این گزارش برای پروژه قطار شهری مشهد نیز خبرهای خوشی داشت.

به گفته وی، پروژه خط دو قطار شهری مشهد تنها پروژه ای بود که رئیس جمهور و هیات همراه از آن بازدید کردند.

وی با بیان اینکه در جلسه هیأت دولت با دو مصوبه، عنایت ویژه ای به این پروژه شده، گفت: اختصاص 100 درصد اعتبار ( 98 میلیارد تومان) سهم دولت در سال  93 به خط دو قطار شهری و  100 میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری نیز مصوبات خوبی هستند که نقش بسزایی در توسعه حمل و نقل عمومی کلانشهر مشهد خواهند داشت.

وی همچنین از اختصاص 10 میلیارد تومان برای کمربند سبز این کلانشهر خبر داد.

 

 

  طرح جامع ساماندهی حاشیه مشهد در سایه گفتمان ملی

شهردار مشهد در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه بحث ساماندهی «حاشیه مشهد» به یک گفتمان ملی تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر تمام رجال تراز اول کشور با مباحث حاشیه شهر مشهد آشنا شده اند و توجه ویژه ای به رفع مسایل آن دارند.

وی با اشاره به اینکه تنها در سال 93 چند بازدید توسط هیاتهای ملی از حاشیه شهر مشهد انجام شده، گفت: این بازدید ها به تصویب طرح جامع ساماندهی حاشیه شهر مشهد در هیات دولت منجر شده است.

به گفته وی در قالب این طرح وزارت راه و شهرسازی و وزیر کشور مأمور تهیه این طرح ظرف مدت یک ماه شده اند.

 

 

  آمادگی شهرداری در راه اندازی شبکه ملی زیارت

مرتضوی در خصوص پیگیری‌های انجام شده برای راه اندازی «شبکه ملی زیارت» نیز از ارایه پیشنهاداتی توسط شهرداری مشهد خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد در تعلل های صورت گرفته در راه اندازی نشدن این شبکه هیچ قصور و تقصیری ندارد، گفت: این در حالی است که شهرداری آماده هر نوع همکاری برای راه اندازی این شبکه می‌باشد.

به گفته وی، شهرداری مشهد پیشنهاد داده صفر تا 100 این شبکه را با هزینه خودش راه‌اندازی کند، به شرط اینکه بازرگانی آن نیز در اختیار شهرداری قرار بگیرد، اما این پیشنهاد پذیرفته نشده است.

وی ادامه داد: شهرداری در پیشنهاد دومش نیز سرمایه گذاری دستگاه‌های اجرایی استان متناسب با قدر و سهم مشخص را مطرح کرده که این پیشنهاد نیز هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

  غفلت از حاشیه حاشیه آسیب رسان به مشهد

به گزارش خبرنگار ما، اختصاص یک میلیارد ریال به عنوان کمک شهرداری به شورای اسلامی شهرستان مشهد و تصویب قرار داد پروژه مشارکتی تجاری، فرهنگی و شهربازی ایثار نیز مهمترین دستور کارهای جلسه علنی روز گذشته صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد بودند.

جهانبخش عضو شورای اسلامی شهر و شهرستان مشهد در دفاع از مبلغ پیشنهادی برای کمک به شورای شهرستان مشهد گفت: حاشیه «حاشیه مشهد» شامل روستاهای شهرستان مشهد می‌شود که نقطه ای آسیبی به مشهد به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه هیچ سرمایه گذاری قابل توجهی برای حاشیه «حاشیه مشهد» نشده، افزود: این امر از حوزه شورای شهر مشهد خارج و در اختیارات شورای شهرستان مشهد تعریف شده است.

رأی اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به پروژه مشارکتی تجاری و شهربازی ایثار واقع در پارک امت نیز با واکنشهایی از سوی اعضای مخالف مواجه شد.

خلیل موحدی با بیان اینکه سرانه تجاری در مشهد بیش از حد انتظار افزایش یافته، گفت: این در حالی است که حق و حقوق شهرداری و شهروندان نیز در بسیاری از این پروژه‌ها ضایع شده است.

ستاری دیگر عضو شورا نیز تبدیل فضای سبز پارک امت به پروژه ای تجاری را مورد انتقاد قرار داد.

 

 

  در حاشیه

- در جریان بررسی قرارداد مشارکتی پروژه تجاری شهربازی ایثار واقع در پارک امت معاون مشارکتهای اقتصادی شهرداری مشهد در دفاع از آن گفت: در زمان گودبرداری زمین مقابل این پارک برای پروژه دیگری، پیمانکار آن ما را دعوت کرد تا شاهد دفن زباله های بیمارستانی نابهنجار در لایه های زیرین زمین این منطقه باشیم، بنابراین دفن این زباله قطعا مانع رشد درختان پارک امت نیز خواهد شد، از این رو پیمانکار پیشنهاد داده با تخلیه این زباله ها از زمین پارک دوباره فضای سبز پارک را احیا کند.

- ترک صحن علنی از سوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد برای حضور در مأموریت، به تذکراتی آیین نامه ای برای حضور نایب رئیس اول و دوم در جایگاه منجر شد، به گونه ای که ابتدا بنا به هماهنگی صورت گرفته با ریاست شورا دکتر سهیلی نایب رئیس دوم در جایگاه حاضر شد که با مخالفت آیین نامه ای اعضا او مجبور به ترک جایگاه و تحویل آن به دکتر سرویها نایب رئیس شورا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.