قدس آنلاین یزد - یازده نفر از نخبگان روستایی کانون‏‏های مساجد استان یزد برای حضور در سومین کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی هنری روستا و عشایر در مشهد مقدس اعزام شدند.

 حضورنخبگان کانون‏‏های مساجد استان یزددر کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی هنری روستا و عشایرمشهد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، در این کنگره، سید مهدی رفوگراز کانون حضرت علی اصغر(ع) روستای ده عرب ابرکوه و دارای اثر در بخش نقاشی، حسین رمضان نیا از کانون منتظران یوسف زهرا (س) روستای خرم آباد ابرکوه و دارای اثر در بخش نقاشی، منصور سالاری برکوئی از کانون فروغ کوثر روستای برکوئیه به عنوان مبتکر خط میله‏‏ای، مصطفی سلمانی زارچی از کانون سفینه النجاه روستای محمد آباد دارای اثر در بخش عکاسی  و سید علیرضا موسوی از کانون سفینه النجاه روستای کهنوج دارای اثر هنری از استان یزد حضور دارند.

همچنین سید محمد عرب دارای رتبه 11 کنکور سراسری، مبتکر و دارای مقالات متعدد داخلی و خارجی با تایید بین‏‏المللی از کانون امام حسین (ع) روستای فراشاه اسلامیه و سید ناصر میربلوکی از از کانون سفینه النجاه روستای خورمیز سفلی به عنوان فعال فرهنگی و دارای مقالات متعدد فرهنگی از دیگر نخبگان روستایی استان حاضر در این کنگره هستند.

در بخش خواهران نیز لیلا دهقانی ده عرب از کانون حضرت علی اصغر(ع) روستای ده عرب ابرکوه دارای اثر در بخش داستان و فیلمنامه ، محدثه حداد زاده نیری از کانون سیدالشهداء روستای رشکوئیه دارای اثر در بخش نمایش عروسکی و عالیه تیموری از کانون سفینه النجاه روستای کهنوج به عنوان فعال قرآنی به نمایندگ از استان یزد در این کنگره حضور دارند.

همچنین فاطمه تیموری از کانون سفینه النجاه روستای کهنوج دارای رتبه هفت کنکور سراسری در گرایش علوم انسانی از دیگر نخبگان روستای استان در این کنگره هستند.

نخبگان روستایی استان یزد از 26 تا 29 شهریور ماه با حضور در اردوگاه شهید بهشتی مشهد مقدس از برنامه‏‏های متنوع این کنگره بهره‏‏مند می‏‏شوند.

سومین کنگره ملی برگزیدگان فرهنگی هنری روستا و عشایر با هدف شناسایی، ساماندهی و توانمندسازی برگزیدگان فرهنگی هنری روستا و عشایر، شبکه‏‏سازی، هم‏‏افزایی و انتقال تجربیات برگزیدگان فرهنگی هنری روستا و عشایر، تکریم، ترغیب و بزرگداشت برگزیدگان ملی فرهنگی هنری روستا و عشایر، بررسی و شناخت وضعیت موجود و ترسیم وضع مطلوب و ارائه راهکارهای پیشرفت و تعالی فرهنگ روستا و عشایر برگزار می‎‎شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.