قدس آنلاین:مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ملی در توفیقات عرصه های علمی و فرهنگی جامعه ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش ، شرایط لازم برای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید بیش از پیش فراهم شود .

بهره برداری از 36 طرح جدید در آغاز سال تحصیلی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، لنگری در نشست مشترک با صدا و سیمای استان با بیان اینکه امسال اقدامات خوبی از نظر فیزیکی و تجهیزات صورت گرفته و قدمهای بزرگی برداشته شده است گفت : بالغ بر 5 میلیارد تومان در دو بخش سرویسهای بهداشتی و تعمیرات اساسی مدارس در کل استان توزیع شده و به مدیران شهرستانها نیز تفویض اختیار شده است تا به این موضوعات رسیدگی کنند .

وی همچنین از آماده کردن فضای مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید با مبلغی بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان خبرداد و گفت : علاوه بر این مبلغ ، 900 میلیون تومان دیگر نیز برای تجهیز مدارس در نظر گرفته و ابلاغ شده است .

لنگری با اشاره به بهره برداری از 36 طرح جدید در آغاز سال تحصیلی ، ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این طرح ها کیفیت آموزشی مدارس استان افزایش یابد .

وی همچنین به رشد مناسب در کسب رتبه های کنکور و فتح رشته های خوب دانشگاه های معتبر کشور توسط دانش آموزان استان اشاره کرد و گفت : در سه رشته اصلی علوم تجربی یعنی پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی نسبت به سال قبل 260 درصد رشد داشته ایم به طوریکه از 32 نفر قبولی سال 92 به 81 نفر قبولی در سه رشته یاد شده در سال 93 رسیده ایم .

لنگری با بیان اینکه چنین اتفاقی در رشته های ریاضی و علوم انسانی هم افتاده است افزود: رشد قبولی در رشته های برتر دانشگاههای فنی و مهندسی کشور نسبت به سال قبل بیش از 400 درصد بوده و در دو رشته حقوق و علوم قضایی از قبولی پنج نفری در سال 91 به قبولی 20 نفری در سال 93 رسیده ایم .

احمد مهدوی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی هم در این نشست با تشریح برنامه های رسانه استانی در زمینه آماده سازی خانواده ها برای آغاز سال تحصیلی جدید در بخشهای صدا ، سیما و خبر شبکه استانی اترک گفت : با توجه به نقش موثر آموزش و پرورش در تعالی فرهنگ جامعه و رفتار سازی اجتماعی ، برنامه سازان صدا و سیما آماده همکاری برای تحقق برنامه های آموزش و پرورش هستند .

وی اضافه کرد : برای بازگشایی مدارس لازم است همه بخشهای جامعه به ویژه خانواده ها آمادگی لازم را به لحاظ ذهنی و فکری داشته باشند و با انتقال تمرکز به دانش آموزان برای تحقق  این مهم کمک کنند .

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.