قدس آنلاین یزد - مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر مصرف بهینه گاز، از کمبود 200 میلیون مترمکعبی گاز مورد نیاز کشور در ماه های سرد خبر داد.

مدیر عامل جدید شرکت گاز استان یزد منصوب  شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، ناصر ابراهیمی در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت گاز استان یزد اظهار داشت : گاز یک ماده حیاتی و بسیار با ارزش است که پس از میلیون‎‎ها سال به عنوان یک منبع ارزشمند انرژی در اختیار ما قرار گرفته است و لازم است که از این ماده با ارزش خوب استفاده کنیم.

 

وی به مصرف 160 میلیارد مترمکعبی گاز در کشورمان اشاره و افزود: این میزان گاز مصرفی معادل یک میلیارد بشکه نفت و ارزشی برابر با 100 میلیارد دلار دارد لذا بسیار گران قیمت است و ضرورت دارد که بهینه آن را مصرف کنیم.

 

 ابراهیمی با بیان این که اگر مصرف کنیم، چندسال آینده کمبود گاز در زمستان را نخواهیم داشت، افزود: متاسفانه با وجود این که هر سال شاهد افزایش تولید گاز در کشورمان هستیم ولی بازهم مصرف از تولید جلوتر است و در زمستان‎‎ها شاهد کمبود 200 میلیون مترمکعبی گاز در کشور هستیم.

 

وی با بیان اینکه راندمان فعلی وسایل گازسوز کشورمان بسیار پایین است افزود: در گذشته مردم ما صرفه‏‏جوتربودند ولی امروزصرفه جویی به فراموشی سپرده شده است و سرانه مصرف انرژی در کشور ایران از متوسط جهانی نیز بسیار بالاتر است و ضروری است که مردم صرفه جویی را مد نظر داشته باشند.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت : تاسیسات گازرسانی بسیار گرانبها هستند و ضروری است که برای استفاده طولانی مدت از آنها در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم.

 

 

در این مراسم زحمات پنج ساله علیرضا پیله‎‎ور مدیر عامل سابق شرکت گاز استان یزد، تقدیر به عمل آمد منوچهر فلاح به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت معرفی شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.