سخنگوی دولت از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای آب‌رسانی فوری به تهران خبر داد.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای آب‌رسانی فوری به تهران

به گزارش  تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران  در سخنانی گفت: لازم است که در اینجا از خبرنگاران و اصحاب به دلیل اینکه در جهت انعکاس مصوبات هیئت وزیران همکاری می‌کنند، تشکر کنم.

وی افزود: در جلسه امروز هیئت وزیران دو گزارش مهم مورد بررسی قرار گرفت. نخست گزارشی از وضعیت آب از سوی چیت‌چیان وزیر نیرو به دولت ارائه شد.

سخنگوی دولت در ادامه به گزارش دیگر هیئت وزیران اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسئولان گمرک گزارشی از وضعیت واردات خودروهای لوکس و حجم موتور بالای 2500 سی‌سی ارائه کردند. همانطور که می‌دانید واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی که به خودروهای لوکس معروف است، مگر مواردی که هیئت وزیران اجازه ورود بدهد، ممنوع است.

نوبخت با بیان اینکه در یک هفته و 10 روز گذشته رسانه ملی برنامه‌هایی از خودروهای لوکس و گرانقیمت در بنگاه‌ها پخش کرد و سوالاتی مطرح شد که این خودروها چگونه وارد کشور می‌شود، گفت: واردات خودروهای گرانقیمت و گردش آن در خیابان‌ها، در حالی که هنوز خودروهای داخلی و یا مدل پایین تردد می‌کنند، به نوعی بیان تفاوت‌ها و تبعیض‌ها را نشان می‌دهد که همه ما با آن مخالف هستیم و از نظر فرهنگی هم تردد این خودروها را توجیه نمی‌کنیم.

وی در ادامه به ذکر آماری از واردات خودروهای لوکس از سال 1388 تاکنون اشاره و تاکید کرد: اولین گمانه زنی این است که دولت این خودروها را وارد می‌کند و اینگونه مطرح می‌شود که حتما دولت اجازه داده که این خودروها وارد شوند. مصاحبه‌هایی صورت گرفت و آنها با اطلاع و یا بی‌اطلاع مطالبی را مطرح کردند.

سخنگوی دولت در همین زمینه تصریح کرد: از رئیس کل گمرک خواسته شده که در یکی از برنامه های صداوسیما، امشب و یا فرداشب حضور یافته و آمار و ارقام دقیقی از واردات خودروهای لوکس به مردم ارائه کند که مشخص شود این خودروها از چه طریقی وارد شده است.

نوبخت در ادامه تاکید کرد: خودروهایی که با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی وارد کشور شد، در سال 1388، یکهزار و 312 دستگاه، در سال 1389، 23 هزار و 763 دستگاه، در سال 1390، 18 هزار و 604 دستگاه، در سال 1391، 16 هزار و 239 دستگاه، در سال 1392، 4 هزار و 16 دستگاه و در سال 1393 نیز 133 دستگاه و در ظرف چند ماه گذشته از این خودروها وارد کشور شده است که آمار این 133 دستگاه به تفکیک مشخص بوده و اسنادش نیز موجود است که اینها مجوزهایی بوده که از سال‌های پیش گرفته بودند و باید به تدریج وارد می‌شد.

وی با بیان اینکه هیچکدام از این تعداد خودروهای وارد شده لوکس مصوبه هیئت وزیران دولت یازدهم نبوده، گفت: البته بنده قصد ندارم که به نوعی بخواهم از خودمان رفع تکلیف کنم اما لازم است بدانیم که هیئت وزیران در این ایام اجازه واردات خودروهای خارجی را و بالای 2500 سی‌سی را صادر نکرده است، البته رئیس کل گمرک حتما اطلاع رسانی می‌کند.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار داشت: این تعدادی که وارد شده و با مجوز هیئت وزیران بوده، برای اشخاص خاص بوده و از آنجایی که آنها خودشان وارد نمی‌کنند و به گروهی واسطه می‌دهند، اینها هم همان خودروهای لوکسی است که وارد شده است. البته هیئت وزیران به برخی از ساکنین برخی از جزایر که خواسته کمکی به آنها بشود مجوز واردات خودرو را داده است.

نوبخت در ادامه افزود: هیئت وزیران با واردات خودروهای لوکس به قهرمانان و افتخارآفرینان ورزشی نیز موافقت کرده و سهمیه خاصی به آنها داده شده است که این سهمیه نیز با همین حجم موتور وارد شده است.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری از اینکه این خودروها به هیچ وجه وارد کشور نشود، گفت: ما همچنان معتقدیم که خودروی ملی و خودروهای داخلی هم باید مورد حمایت قرار بگیرند. رویکرد دولت به هیچ وجه واردات خودرو و آن هم با این حجم موتور و به این سبک نبوده است. گزارش آن در جلسه امروز هیئت وزیران ارائه شد.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: در بخش دیگری از جلسه امروز هیئت وزیران گزارشی در خصوص کاروان ورزشی ما در کره جنوبی ارائه شد که امید‌بخش است و آرزو می‌کنیم همان طور که قهرمانان ما مانند تیم ملی والیبال افتخار آفریده‌اند، انشاءالله در این مسابقات هم به همین ترتیب انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نوبخت به مصوبه امروز هیئت وزیران اشاره کرد و گفت: در بخش دیگری از این جلسه مباحثی در مورد آبرسانی فوری به تهران مطرح و قرار شد به صورت علی‌الحساب 30 میلیارد تومان اعتبار و به صورت ویژه در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد تا وزارت نیرو سریع‌تر نسبت به انتقال آب به تهران اقدام کند.

وی در همین زمینه ادامه داد: در ادامه این جلسه میزان وزیر نیرو گزارشی از طرح‌هایی که باید در مورد آب انجام شود، به اعضای هیئت وزیران ارائه کرد و در این راستا معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز موظف شد که منابع مالی لازم برای اجرای طرح‌هایی که در جهت رفع مشکل آب است را، تامین کند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.