وزیر خارجه عراق در دیدار با نماینده سازمان ملل در این کشور خواستار واکنش جهانی یکسان علیه گروه دولت اسلامی عراق و شام شد.

ابراهیم الجعفری: واکنش جهانی علیه داعش یکسان باشد

به گزارش  تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، دفتر ابراهیم الجعفری با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ابراهیم الجعفری با استفان دی مستورا نماینده سازمان ملل در عراق دیدار کرده است.

الجعفری در این دیدار گفت: اقدامات عملی علیه داعش ها -که از منطقه ای به منطقه دیگر می روند- جدی تر شده است و تلاش های بین المللی، منطقه ای و عراقی علیه داعش وجود دارد. این موضوع سبب شکل گیری بستر و فضای جدیدی می شود که اجازه قدرت نمایی بیشتر به داعش را نمی دهد.

وزیر خارجه عراق درباره اینکه میان ائتلاف ضد داعش و دولت عراق هماهنگی وجود دارد اما درباره اراضی سوریه اوضاع چگونه است پاسخ داد: ما نمی توانیم میان خطر داعش در سوریه و خطر داعش در عراق تفاوت قائل شویم.هر کشوری از کشورهای دنیا علیه داعش واکنش نشان می دهد و مبارزه با سرطان داعش ایجاب می کند که تفاوتی قائل نشویم. تا زمانی که قتل، کشتار، غارت و سرقت اموال مردم و هتک حرمت به نوامیس از سوی داعش وجود دارد یک واکنش جهانی طلب می شود و در هر سرزمینی که داعش وجود دارد باید با آن مقابله شود.

وی درباره نزدیک شدن موعد نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: فرصت برای ما به وجود آمده است که ندای عراق را به گوش جهانیان برسانیم و این پیام را به آنها ابلاغ کنیم که نظام جدید نظامی مبتنی بر توافق میان گروه های سیاسی است.

الجعفری تاکید کرد: ما آماده شروع مرحله جدیدی با طرف های مربوط به عراق و نیز کشورهای منطقه و تشدید تلاش هایمان علیه دشمن مشترک یعنی داعش هستیم ما این پیام را به آنها ابلاغ خواهیم کرد و همانند نشست جده و پاریس به دنبال استفاده از فرصت هستیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.