معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: استان خراسان رضوی با برخورداری از 300 روز آفتابی در سال بهترین شرایط را برای استفاده از انرژی خورشیدی در سطح کشور دارد.

خراسان رضوی بهترین شرایط استفاده از انرژی خورشیدی را در کشور دارد

'مصطفی رجبی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین خاطر خراسان رضوی دارای هوای مطلوب و معتدلی در این خصوص است زیرا هوای خیلی گرم نیز باعث تلفات سلولهای خورشیدی می شود.

وی گفت : پارسال عملیات نصب حدود هزار کیلووات سلولهای خورشیدی در خراسان رضوی انجام شد که هم اکنون 700 کیلووات آن در حال بهره برداری است.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان افزود: عملیات نصب سلولهای خورشیدی در ساختمانهای 44 دستگاه اجرایی خراسان رضوی شامل دانشگاهها، ادارات مختلف و برخی از موسسات و نهادها از پارسال آغاز شده و هم اینک نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای امسال طبق گفته وزیر نیرو بنا است اعتبارات انرژیهای خورشیدی به مشترکان خانگی و مردم اختصاص یابد.

او گفت: از سوی دیگر هر یک از مشترکان خانگی که انرژی خورشیدی را بتوانند با هزینه خودشان نصب کنند برق تولیدی آنها توسط شرکتهای توزیع برق خریداری می شود.

رجبی افزود: استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی برای تولید برق با هدف کاهش آلودگی و کاهش هزینه ها از برنامه های دولت تدبیر و امید است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.