دانش آموز مدارس امام رضا(ع) در مسابقات كشوري قرآن و معارف كه در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد، رتبه نخست نهج البلاغه را در اين مسابقات به خود اختصاص داد.

كسب رتبه نخست نهج البلاغه در مسابقات كشوري قرآن ومعارف اسلامي

           به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، در اين مسابقات كه با حضور دانش آموزان برتر رشته هاي مختلف قرآني از سراسر كشور برگزار شد، سيده مريم علوي مقدم از بين 28 دانش آموز برتر اين رشته در سطح كشور، حائز اين رتبه شد.

وي در گفتگويي با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، هدف خود از شركت دراين مسابقات رااين گونه بيان كرد: مفاهيم خطبه 63 نهج البلاغه در ارتباط با هشدار امام علي(ع) نسبت به فتنه هاي دنيا است و با توجه به اين كه مردم در دنياي امروز تجمل گرا و دنيا پرست شده اند، به بررسي اين خطبه پرداختم تا با شرح آن بخشي از اين پيام ها را به مخاطبان ابلاغ كنم.

وي با بيان اينكه نهج البلاغه بعد از قرآن بهترين كتاب براي راهنمايي انسان در مسير زندگي است، گفت: براي عبور از گردنه هاي خطرناكي كه در اين دنيا وجود دارد نيازمند يك الگو هستيم و اين كتاب بعد از قرآن مي تواند بهترين الگوها را به ما ارائه كند.

علوي مقدم به بخشي از نتايج حاصل شده از بررسي اين خطبه اشاره كرد و گفت: دنيا وسيله اي براي رسيدن به زندگي آخرت است، دنيا پرستي باعث خشنودي شيطان است كه بايد به شدت از آن دوري كرد.

گفتني است اين رتبه براي نخستين بار توسط دانش آموزي از مدارس امام رضا(ع) كسب شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.