قدس آنلاین:جام قهرماني بيستمين دوره مسابقات قهرماني تكواندو جهان در سال 2011 که ارزشمندترين نماد قهرماني تكواندوي ايران به شمار می‌آید، تقدیم آستان هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) شد.

ارزشمندترین نماد قهرمانی تکواندو ایران به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، صبح امروز سه شنبه طی مراسمی با حضور رئیس فدراسیون و اعضای تیم ملی تکواندو و جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی در محل مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی؛ جام قهرماني بيستمين دوره مسابقات قهرماني تكواندو جهان در سال 2011 كه در موزه فدراسيون تكواندو نگهداري مي‌شد، تقديم موزه مرکزی بارگاه مطهر ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع) شد.

در این مراسم رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی به جایگاه و اهمیت جهانی این جام و عنایت ائمه معصومین(ع) در کسب آن اشاره کرد.

 

جام قهرمانی به جایگاه اصلی خود رسید

سید محمد پولادگر گفت: این جام دوسال نزد فدراسیون تکواندو به رسم امانت نگهداری می‌شد که امروز با لطف خداوند، عنایت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) و همکاری مسئولین آستان قدس رضوی، به جایگاه اصلی خود رسید.

وی افزود: عنایت و کمک ائمه معصومین(ع)، به ویژه حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) را بارها و بارها به چشم خود دیده‌ام و اگر لطف حضرات معصومین(ع) نبود، قطعا بسیاری از این افتخارات تکواندو کسب نمی‌شد.

او با بیان این مطلب که «سال‌هاست که تکواندو ایران به همت قهرمانان و پهلولانان دلیر این آب و خاک در عرصه‌های مختلف بین المللی افتخار کسب می‌کند»، به جایگاه و اهمیت مسابقات مختلف تکواندو در سطح جهان اشاره و عنوان کرد: از حیث اهمیت، مسابقات تکواندو در سطح جهان به ترتیب به مسابقات المپیک، رقابت‌های جهانی بزرگ، جام جهانی و رقابت‌های قاره‌ای تقسیم بندی می‌شود.

پولادگر مسابقات جهانی را پس از المپیک مهمترین رقابت‌های تکواندو در جهان خواند و تصریح کرد: تکواندو ایران در مسابقات جهانی از سال 1999 تا کنون که 8 دوره‌ از آن می‌گذرد، همواره بر روی سکو بوده و از این 8 دوره، یک دوره سومی جهان، شش دوره عنوان نائب قهرمانی و یک دوره نیز عنوان ارزشمند قهرمانی جهان را در سال 2011 کسب کرده است.

وی تکواندو ایران را با دارا بودن 3 عنوان قهرمانی دارای 3 نقطه اوج دانست و توضیح داد: ابتدا در سال 2000 و در مسابقات جام جهانی لیون فرانسه موفق به کسب مدال طلای جهان شدیم، سپس 10 سال بعد در مسابقات جام جهانی چین مجدد قهرمانی را از آن خود کردیم و در سال 2011 در مسابقات جهانی بزرگ، عنوان ارزشمند قهرمانی را پس از 40 سال از کره‌ای‌ها، آن هم در کشور کره جنوبی گرفتیم.

وی درباره مسابقات جهانی گفت: این مسابقات هر دو سال یک بار برگزاری می‌شود و 40 سال بود که عنوان و جام قهرمانی به جز کره جنوبی که مهد تکواندو است؛ به هیچ کشور دیگری نمی رسید، اما تیم ملی تکواندو ایران با توسل به ائمه معصومین(ع) توانست این موفقیت بزرگ را کسب کند.

رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، لطف و عنایت ائمه اطهار(ع) را یکی از دلایل اصلی کسب هر 3 موفقیت بزرگ تکواندو ایران خواند و با اشاره به جام جهانی تکواندو در سال 2000، گفت: در جام جهانی 2000 لیون فرانسه، تیم ملی تکواندو ایران موفق به کسب مقام قهرمانی شد، روزهای برگزاری آن مسابقات با ایام عاشورا و تاسوعای حسینی مقارن شده بوده و در این دو روز جوانان شیعه ایرانی با ذکر یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) به میدان مسابقات می‌رفتند و قهرمانی جام جهانی را به مدد آن حضرات کسب کردند.

او در ادامه به قهرمانی ایران در جام جهانی 2010 چین اشاره و ابراز داشت: دومین نقطه اوج تکواندو ایران در سال 2010 بود که در مسابقات جام جهانی چین برای دومین بار عنوان قهرمانی را به دست آوردیم، یک روز پیش از مسابقات پرچم گنبد حضرت امام حسین(ع) به اردوی تیم ملی رسید و در روز پایانی آن مسابقات که با ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مقارن شده بود، فرزندان قهرمان این ملت با آن پرچم متبرک دور افتخار زدند.

پولادگر از قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی 2011 چین با عنوان سومین و با ارزشترین نقطه اوج تکواندو ایران یاد و بیان کرد: برگزاری این مسابقات نیز درست با روز شهادت مادر بزرگوار ائمه اطهار(ع) حضرت فاطمه زهرا(س) مقارن شده بود، که با توسل و توکلی که اعضای تیم به این بانوی صدیقه داشتند موفق به کسب مقام قهرمانی شدند.

 

مسابقات جهانی بسیار عظیم‌تر از جام جهانی است

رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین تفاوت مسابقات جهانی و جام جهانی پرداخت و اظهار داشت: مسابقات جهانی بسیار عظیم‌تر و با جایگاهی رفیع‌تر از جام جهانی است، در جام جهانی 35 تا 37 کشور برگزیده از هر قاره شرکت می‌کنند، اما در مسابقات جهانی حدود 170 کشور جهان حضور دارند و یک رقابت تمام عیار تکواندو به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: جام قهرماني بيستمين دوره مسابقات قهرماني تكواندو 2011 جهان، ارزشمندترین مقام جهانی تکواندو ایران به حساب می آید.

پولادگر ادامه داد: این عنوان و جام قهرمانی آنقدر ارزشمند است که در این دو سال که در فدراسیون تکواند بود، من احساس می‌کردم این نماد قهرمانی و اقتدار جوانان ایران اسلامی، محدود و محصور شده است.

سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو ایران در پایان سخنان خود متن لوحی که همراه این جام اهدا شده است را به شرح زیر قرائت کرد:

«قهرمانان دیاری که هر صبح آفتاب را از مشرق شمس الشموس، امام هشتم(ع) علی بن موسی الرضا(ع) به دیده می‌گیرند، کاپ قهرمانی بیستمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو 2011، ارزشمندترین نماد قهرمانی خود را که پس از 40 سال سیطره کره جنوبی بر سکوی قهرمانی جهان و در خانه حریف با حضور 169 کشور جهان به دست آمد، در آستان هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به یادگار گذاشتند تا به آیندگان یاد آورند، در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با توسل به مادر این آفتاب بی‌فروغ بر حریفان قدرتمند خود در جهان چیره گشتند و بر بام جهان ایستادند. پاینده و سرافراز باد ایران اسلامی»

گزارش تصویری اهدای مدال

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.