قدس آنلاین-شهرکرد،دستيابي به ارزش‌ها و اهداف با نهادينه شدن اعتماد، تكريم و همدلي ميان دانشجو، استاد و كاركنان به عنوان سه ركن اصلي دانشگاه، حاصل مي‌شود.

دانشگاه مبدأ تحول و نيازمند مديريت تحول گرا است

به گزارش  قدس آنلاین از شهرکرد، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در حاشیه تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه شهرکرد در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار ما مديران دانشگاهي را متمايز از ساير دستگاه‌هاي اجرايي عنوان كرد و تصريح كرد: دانشگاه مبدأ تحول و نيازمند مديريت راهبردي و تحول‌گرا است.

سید ضییاء هاشمی افزود: تحول و تغيير برطرف‌كننده‌ي ايستايي و روزمرگي است و تأكيد كرد تغيير و تحول در سيستم مستلزم حفظ اركان، برنامه‌ريزي و استواري در اجراي سياست‌ها است و دانشگاه ناكارآمد دانشگاه ساكن است چرا كه دوري از تفكر تحول‌گرا موجبات ركود را به همراه دار

هاشمی بهره‌گيري از تمامي امكانات موجود را رمز فعليت يافتن استعدادهاي ذاتي دانشگاهيان دانست و گفت: دانشگاه بايد به حد نصابي از رشد و بلوغ برسد تا به نحو مطلوب در خدمت جامعه باشد و تقويت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در احقاق توسعه دخيل است.

دكتر هاشمي آرامش ذهني، حفظ حرمت‌ها و كرامت انساني را از ملزومات كار دانشگاهيان برشمرد و التفات مديران به حاكميت آرامش و پويايي هم‌گام با جامعه در دانشگاه را خواستار شد. وي با اشاره به لزوم نهادينه شدن اعتماد در روابط دانشگاهيان خاطر نشان كرد: دستيابي به ارزش‌ها و اهداف با نهادينه شدن اعتماد، تكريم و همدلي ميان دانشجو، استاد و كاركنان به عنوان سه ركن اصلي دانشگاه، حاصل مي‌شود.

وی با بیان اینکه نوآوری و ابتکار بدون آزاد اندیشی محقق نخواهد شد، بر لزوم گسترش کرسی آزاداندیشی در دانشگاه تأكيد كرد و ضمن اشاره به تدوين آيین‌نامه‌ي جدید کرسیهای آزاداندیشی، یکی از مهم‌ترین برنامههای کاری حوزه‌ي فرهنگي وزارت علوم را توسعه‌ي کرسی‌های آزاد اندیشی معرفي كرد و حسر محيط آموزشي از ابراز عقايد و بيان ديدگاه‌ها و عدم پذيرش تفاوت سليقه‌ها را عامل فرار مغزها دانست.

معاون فرهنگی وزارت علوم در پایان بر ضرورت وجود فضاي مولد نوآوري، اهميت به عرصه‌هاي فرهنگي و آزادانديشي در دانشگاه تأكيد كرد و ابراز اميدواري كرد با تلاش دانشگاهيان و هم‌سوسازي توانمندي‌ها مرجعيت علمي دانشگاه در جامعه شكل گيرد و دانشگاه الهام‌بخش جامعه باشد

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.