قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بنا بر روایات رسیده از ائمه اطهار (عَلیه السَلام) هر یک از اسماء الهی دارای آثار و فوایدی منحصر به فرد می باشد، چنانچه امام رضا (عَلیه السَلام) گوشه ای از آنان را چنین بیان داشته اند.

ذکری که انسان را دربین مردم عزیز می کند

الواحِد

امام رضا (عَلیه السَلام) فرموده اند: کسی که بیماری سخت و صعب العلاج داشته باشد، اگر ذکر «یا واحِد» را هر روز هزار و یک مرتبه بگوید، از آن بیماری شفا پیدا خواهند نمود.

اَلاَوَل

در باب آثار ذکر الاَوَل امام رضا (عَلیه السَلام) فرموده اند: هر فردی که مقصود و تصمیم مهمی داشته باشد، در چهل شب، هر شب هزار مرتبه «یا اَوَّل» بگوید، پس بداند که تصمیم او به نتیجه خواهد رسید.

اَلقادِر

از امام رضا (عَلیه السَلام) روایت شده است: هر کس در وقت وضو گرفتن و شستن هر عضوی از اعضای بدنش سه مرتبه بگوید: «یا قادِر» بر دشمنانش پیروز و غالب خواهد شد و همچنین نقل شده است: هر کس دو اسم «القادِرَ المُقتَدِر» را بنویسد و همراه خود نگه دارد و بر خواندن آن مداومت نماید، نیروی او زیاد شده و در کارهای سخت، درمانده نمی شود.

اَلعَلیُّ العَظیم

امام رضا (عَلیه السَلام) بیان داشته اند: هر فردی که بر خواندن دو اسم «اَلعَلیُّ العَظیم» مداومت نماید، صاحب قدر و منزلت در میان مردم خواهد گشت و اگر مسافر به خواندن «العَلیُّ العَظیم» مداومت نماید، به وطن خود به سلامت بازخواهد گشت.

الحَیُّ القَیّوم

 همچنین امام رضا (عَلیه السَلام) بیان داشته اند: هر کس ذکر «اَلحیُّ القَیُّوم» را پیوسته بر زبان جاری نماید، عمرش طولانی می گردد و در دل ها تصرف کامل پیدا می کند.

العَزیز

از امام رضا (عَلیه السَلام) نقل شده است: هر کس بعد از نماز صبح ذکر «العَزیز» را 41 مرتبه بخواند، محتاج مردم نمی شود و در میان آنان عزیز می گردد.

الفَتاح

امام رضا (عَلیه السَلام) فرموده اند: هر کس که در روز جمعه بعد از نماز صبح هفتاد مرتبه بگوید: «یافَتاح» و پس از آن دست بر سینه خود بگذارد، زنگ غفلت از دل او می رود و  به هر کس که روی آورد، کارش پیش می رود.

اَلباریُ

روایت شده است که امام رضا (عَلیه السَلام) فرموده اند: هر کس در روز جمعه ذکر «اَلباریُ» را صد مرتبه بگوید: خداوند متعال او را در قبر تنها نمی گذارد و از برای او فرشته ای در ظاهر انسانی مومن می فرستد تا همدم و مونس او باشد.

 

منابع:

1- خواص الایات: 50، 53، 55، 59، 61.

2- گوهر شب چراغ، ج2: 55.

3- توحید صدوق: 54.

4- ذکرهای آسمانی کریم خانی: 50- 53، 58، 60.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاکایی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    3 0
    یا علی بن موسی الرضا...
  • فاطمه IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    4 1
    خیلی عالی د تشکر.
  • m.d IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    مرسی. مفید و کاربردیه...
  • منیره IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    0 0
    خیلی خیلی عالی بودند،مطمئنم با انجام دادنشون به حاجاتم میرسم.
  • پریناز IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    خیلی خوب بود قربون امام رضا