۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: 235671

سپهر سینا : تیم امید ایران در نخستین بازی خود در بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی نتیجه ای دور از انتظار را به ثبت رساند.

 وینگادا در آستانه اخراج!

 شکست سنگین در برابر تیم نه چندان مطرح ویتنام باعث شد میزان انتقادها به شکل عجیبی از مدیریت فدراسیون فوتبال اوج گیرد.کفاشیان که شرایط پیرامون فوتبال را مثبت نمی‌دید تصمیم گرفت زودتر از موعد راهی کره جنوبی شود تا شاید با حضور در اردوی تیم امید شرایط نا  بسامان فعلی را بهبود بخشد تا تیم ایران از خطر حذف از گردونه رقابت‌های آسیایی رهایی پیدا کند.

مدیران فدراسیون فوتبال که تاکنون هزینه زیادی برای تیم وینگادا انجام داده‌اند به خوبی می‌دانند اگر این تیم برابر قزاقستان نتیجه بازی نخست خود را جبران نکند شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد. چنانچه این اتفاق روی دهد آنگاه دوباره بحث استیضاح مدیریت فدراسیون فوتبال جدی خواهد شد و کفاشیان به صدر اخبار روز رسانه ها برخواهد گشت.

انتقاد سریالی و زنجیره‌ای منتقدان فدراسیون فوتبال از نتیجه بازی نخست تیم ملی نشان می‌دهد پتانسیل لازم برای هجمه به مدیریت فدراسیون فوتبال و اعمال فشار به مسوولان وزارت ورزش و جوانان برای برکناری علی کفاشیان به شدت در حال افزایش است لذا ناکامی دوباره تیم وینگادا می تواند این پتانسیل را فعال تر از هر زمانی کند.

وقتی افرادی نظیر امیر حاج رضایی، بیژن ذوالفقارنسب،مهدی مناجاتی، ابراهیم قاسمپور، مهدی مهدوی‌کیا،حمید علیدوستی، حسین فرکی، مجید جلالی،محمد مایلی کهن و برخی دیگر از چهره‌های سرشناس فوتبال ایران درباره این ناکامی موضع گیری انتقادی انجام دادند طیف مخالفین کفاشیان در وزارت ورزش و جوانان از این موقعیت استفاده لازم را به عمل آوردند و زمینه فشار به مدیریت فوتبال را فراهم ساختند تا شاید به واسطه این اتفاق جایگاه رئیس فدراسیون فوتبال متزلزل تر از قبل شود.

مدیران فدراسیون فوتبال که خیلی زود از تکاپوی مخالفین در وزارت ورزش و جوانان مطلع شدند سریع دست به کار شدند تا در برابر این تحرکات اقدامات لازم را انجام دهند تا مبادا بهانه ای به دست منتقدان بدهند. گفته می شود کفاشیان پیش از سفر به کره جنوبی در گفت و گوی تلفنی با وینگادا از او خواسته است تمام تلاش خود را برای جبران نتیجه بازی نخست انجام دهد. حتی شایع شده است کفاشیان از کی روش هم درخواست کرده به وینگادا کمک کند تا آنها برابر قزاقستان شکست قبلی را جبران کنند.

گفته می‌شود کفاشیان دو سناریو برای بازی‌های آسیایی تدارک دیده است، سناریوی اول وی حمایت همه جانبه از کادر فنی تیم امید و مهیا کردن شرایط برای کسب موفقیت این تیم است اما اگر راه حل اول آقای رئیس جواب ندهد دومین روش به اجرا درخواهد آمد که کفاشیان آنگاه اقدام به برکناری وینگادا خواهد کرد و یک مربی ایرانی را برای پایان دادن به انتقادها برای رهبری این تیم انتخاب خواهد کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.