حمیدرضا عرب: حرارت فوتبال امروز با تقابل حميدهاي پرسپوليس در ورزشگاه تختي تهران به اوج مي‌رسد. 

 از داربي «حميد»ها تا يك شبه فينال

عصرامروزهواداران پرسپوليس شاهد يكي ازبازي هاي مهم نيم فصل خود خواهند بود؛ديداربا راه آهن. البته اين بازي به خودي خود نمي توانست براي سرخها حساس باشد، اما وقتي پاي حميد استيلي وسط مي‌آيد، اين بازي شوروهيجان ديگري مي‌يابد. استيلي بدش نمي آيد با تحميل يك شكست ديگربه پرسپوليس افزون بربحراني تركردن وضعيت سرخها خود به يكي از مدعيان تصاحب نيمكت سرخها بدل شود.

 بدون تردید با رابطه عميق دوستي كه ميان او و سياسي، رئيس هيأت مديره باشگاه پرسپوليس وجود دارد، اين مهم براي استيلي دورازذهن نيست تا او با برد احتمالي مقابل پرسپوليس به يكي از گزينه هاي مطرح بدل شود. اگرچه يك تساوي هم براي او نتيجه بدي نخواهد بود. از اين سو پرسپوليس در وضعيتي است كه با توپ پر و انگيزه فراوان گام به ميدان خواهد گذاشت و سراسر حمله خواهد بود تا از اين نبرد برنده خارج شود. از دست دادن امتيازهاي بيشتربراي پرسپوليس به منزله سياهي هاي بيشتر خواهد بود و حميد درخشان هم پس از گرفتن جايگاه دايي قولهايي داده كه حالا بايد عملي شود. سرمربي پرسپوليس كه حاشيه كم دور و برش نيست، با انرژي خاصي نيمكت پرسپوليس را تصاحب كرده و مشخصاً هرگز دوست ندارد عصر امروز بازنده بازي با راه آهني باشد كه استيلي مرموز را روي نيمكت خود مي‌بيند.

 پرسپوليس براي رسيدن به برد ديگر تنها كمي تمركزمي خواهد و اگرحاشيه هاي اين بازي را ازپيرامون خود دور كند، كسب سه امتياز دور از ذهن نخواهد بود؛ اتكا به تماشاگران بي‌گمان مي‌تواند پرسپوليس را به خواسته‌اش برساند و درخشان و شاگردان را از اين ميدان سربلند كند. امروز در ليگ بازي مهم ديگري هم برگزار مي‌شود.

 ديداري كه دراصفهان ميان سپاهان و صباي قم انجام می‌شود. صمد همواره در روزهايي كه هيچ كس رويش حساب نمي‌كند، كارهاي خارق العاده‌اي انجام مي‌دهد. شايد امروز يكي ديگر از اين روزها باشد.

در اهواز نيز تيم صدرنشين بازي نسبتاً آساني پيش رو خواهد داشت. جدال با استقلال خوزستان بعيد است كه خطيبي و شاگردانش را با ايست موقف مواجه كند. پيش‌بيني اين است كه تراكتور شانسهاي بيشتري براي كسب پيروزي در اين بازي داشته باشد. بازي‌هاي امروز همگي پراهميت هستند. اما عصر فردا نيز در ورزشگاه آزادي ديداري فينال گونه ميان استقلال و فولاد برگزار مي‌شود.

 امير قلعه نويي از بازيكنان كافي برخوردار نيست و در آستانه تقابل با فولاد كرار جاسم را هم از دست داد و اين بازيكن به جمع حيدري و بيك زاده ديگر محرومان استقلال ملحق شد. با اين اوصاف استقلال رخ در رخ قهرمان فصل قبل قرار مي‌گيرد و با توجه به شكست هفته قبل راهي جز كسب پيروزي در اين بازي ندارد. شكست يا تساوي استقلال را از صدر جدول دورتر خواهد كرد و اميرقلعه نويي را نيز در بحراني بيشتري قرار خواهد داد. تيم او تاكنون در همه بازي‌هاي سخت خود باخته است و اگر مقابل فولاد هم چنين نتيجه‌اي رقم بخورد، آن گاه استقلال در وضعيت رواني نامطلوبي در بازي‌هاي دشوار آینده قرار مي‌گيرد. به زودي دربي نزديك است و ادامه رويه باختن در بازي‌هاي سخت ممكن است استقلال را به لحاظ ذهني در وضعيت نامتعادل در دربي بزرگ قرار دهد. براي استقلال لازمه بودن در جمع مدعيان اين است كه سرانجام يكي از بازي‌هاي سخت خود را با پيروزي پشت سر بگذارد. بازي با فولاد مي‌تواند سرآغاز پايان ناكامي‌ها باشد. حال بايد انتظار كشيد و نتيجه تلاش آبي‌ها را در بازي عصر امروز مشاهد كرد. روز دوم هفته نهم بازي‌هاي آن چناني حساسي ندارد.

شايد تنها بازي به جز ديدار استقلال كه توجه علاقه‌مندان به فوتبال را به سوي خود جلب كند، ديدار پديده با سايپا باشد. اين تقابل نيزدر تعيين سرنوشت تيمهاي نيمه بالاي جدول بسيار پراهميت است.

 برنامه بازي‌ها

امروز

راه آهن - پرسپولیس- ساعت 30/18 - ورزشگاه تختی

استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز- ساعت 40/18 - ورزشگاه غدیر

سپاهان - صبای قم ساعت- 30/18- ورزشگاه فولاد شهر

 فردا

پیکان تهران - ملوان بندرانزلی- ساعت 30/18- دستگردی

گسترش فولاد تبریز - ذوب آهن - ساعت 17- یادگار امام

نفت مسجد سلیمان - نفت تهران-  ساعت 40/18- ورزشگاه بهنام محمدی

سایپای البرز - پدیده مشهد- ساعت 17- انقلاب کرج

استقلال تهران - فولاد خوزستان- ساعت 30/18- آزادی

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.