هاشم رسایی فر: آمده بود تا نذر دو سال قبل به همراه سایر هم تیمی هایش را ادا کند. آمده بود تا  ارزشمندترین افتخار ورزشی اش را به همراه تیم ملی تکواندو   تقدیم آستان مقدس آقا کند.

یوسف کرمی: پس از بازی های آسیایی تصمیم به ماندن یا رفتن می گیرم

 کاپیتان تیم ملی تکواندو آنقدر دایره عرض ارادتش به امام رضا(ع) وسیع است که حتی تقدیم جام قهرمانی تکواندوی جهان را که به قولی از دهان شیر بیرونش کشیده بودند، به آستان جانان را کمترین اقدام در ابراز ارادتمندی خودش و سایر هم تیمی هایش می داند.

یوسف کرمی و سایر ملی پوشان تکواندوی کشورمان سه شنبه میهمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بودند تا فرصت حضور در جوار آقا بهانه ای شود برای اهدای ارزشمندترین جامی که تکواندوی کشور تاکنون توانسته به آن دست یابد به مجموعه گنجینه مدالهای موزه آستان قدس رضوی.

حضور یک روزه تیم ملی تکواندو در مشهد فرصتی ایجاد کرد تا در کنار ملی پوشان در مراسم اهدای این جام صحبتی با کاپیتان تیم ملی داشته باشیم.

        همیشه ورزشکاران بهترین مدالها و جامها را برای خودشان نگه می دارند و تا آخر عمر با خود همراه دارند و حتی بعد از مرگشان نیز خانواده های آنها به داشتن این مدالها افتخار می کنند، چه شد که تکواندوکاران تیم ملی به فکر اهدای ارزشمندترین افتخارشان در میدان ورزش افتادند؟

 سال 2011 قبل از اعزام به مسابقات جهانی کره، به مشهد سفر کردیم و به همراه بقیه بچه های تیم نذر کردیم که اگر قهرمان شدیم، جام قهرمانی جهان را به آستان مقدس امام رضا(ع) اهدا کنیم. از آن روز تا کنون فرصت نشد تا ما بتوانیم نذر خودمان را ادا کنیم و امروز که چند روزمانده به اعزام به بازی های آسیایی، به مشهد آمدیم تا هم نذرمان را ادا کنیم و هم دوباره از امام هشتم   کمک و یاری کنیم، ضمن اینکه فراموش نکنیم هر چقدر این جام ارزشمند باشد، جایگاهی که در آن قرار خواهد گرفت و چشم زائران آقا به آن خواهد افتاد، ارزش بیشتری خواهد داشت و هم اینکه آن را ارزشمند تر از آن خواهد نمود که بخواهد در فدراسیون تکواندو بماند و به قول آقای پولادگر، محصور در نگاه چند نفر خاص.

        گویا برای کسب این جام تلاش زیادی به خرج دادید؟

  در خصوص کسب جام قهرمانی تکواندو در سال 2011 همین را فقط بگویم که در طول بیش از 40 سالی که رقابتهای قهرمانی جهانی برگزار شده، تمامی ادوار، کره جنوبی قهرمانی را به دست آورده و به هیچ کشوری در دنیا اجازه نداده روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد، اما ما این جام را در خانه کره ای ها از دستشان در آوردیم و به امپراطوری آنها در این عرصه خاتمه دادیم . تاکنون هیچ کشوری در دنیا جز ایران نتوانسته به مهم دست یابد. ما قبل از این جام، دو دوره قهرمان جام جهانی شده بودیم، اما قهرمانی مسابقات جهانی چیز دیگری است.

         تا چند روزآینده  یک بار دیگر باید باز هم در کره این بار برای کسب مدال و رفتن روی سکوی بازی‌های آسیایی با اصلی ترین حریفتان که کره‌ای‌ها هستند، مبارزه کنید!

 بله، مسابقات بازی های آسیایی هم برای ما و هم برای کره ای ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ما دوره قبل از این بازی ها سه مدال طلا گرفتیم و این بار هم دنبال تکرار افتخارات بیشتر هستیم.

        یعنی در کره بهتر از گوانگجو خواهید بود؟

 ما برای حضور قدرتمند در بازی های آسیایی کره از قبل از شروع سال اردوهای فشرده و سختی را پشت سر گذاشتیم و سخت تمرین کردیم. بچه های تیم هم آقایان، هم بانوان در شرایط خوبی به سر می برند و ما تمام تلاش خود را برای کسب بهترین عناوین خواهیم کرد، اما این را هم نباید فراموش کنیم که تکواندو ورزشی بی رکورد است و عوامل زیادی در نتایج آن دخیل است و در کل باید بگویم، سعی خواهیم کرد نتایجی بهتر از گوانگجو کسب کنیم.

        نقش شما به عنوان کاپیتان تیم که اولین روز رقابتهای تکواندو روی شیاپچانگ خواهید رفت، قطعاً در نتایج تیم ملی تأثیر گذار خواهد بود.

  بله قطعا همین طور است که می گویید. با اینکه می دانم کار سختی در این رقابتها هم من و هم سایر دوستانم داریم، اما قطعاً تمام تلاش خود را خواهم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرم و باعث افزایش روحیه بقیه هم تیمی‌هایم شوم.

        اینکه گفته می شود اینچوان آخرین میدانی است که یوسف کرمی به عنوان بازیکن تیم ملی آن را تجربه خواهد کرد، صحت دارد؟

  شاید این اتفاق افتاد و من بعد از بازی های آسیایی از دنیای قهرمانی کناره گیری کردم، البته این به شرایطم بستگی  دارد، قطعاً بعد از بازی ها تصمیمم را خواهم گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.