مهدی شهرآبادی:  قدس ویژه خراسان - انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان یکی از وظایف نهادها و سازمانهای فرهنگی و اجتماعی است که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

 اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس و استقبال از مهر

به گزارش خبرنگار ما، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در نشست خبری با خبرنگاران برای تشریح برنامه‌های این معاونت در هفته دفاع مقدس و استقبال از مهر و آغاز فصل مدارس گفت: اولین برنامه این معاونت در آستانه هفته دفاع مقدس برنامه‌ای با عنوان «معراج مادرانه» است که این برنامه از 29 شهریورماه آغاز می‌شود.

حسین شادکام افزود: در این برنامه از مادران شهدا بخصوص مادران شهیدان گمنام تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه در سینما قدس مشهد مقدس برگزار می‌شود که عوامل فیلم شیار 143 نیز حضور خواهند داشت و این فیلم نیز اکران می‌شود.

شادکام با بیان اینکه برنامه بعدی به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه «شبهای شیدایی» است که در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه نیز مدلی از نمایشهای خیابانی طراحی و اجرا می‌شود که این برنامه در راستای تبیین فرهنگ ارزشی دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار داشت: بخشی دیگر از برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس برگزاری تورهای شهر بهشت است که این برنامه از سوی فرهنگسرای شهر بهشت برگزار می‌شود که در این تورها بخشهای مختلف جبهه و جنگ تبیین و به تصویر کشیده می‌شود تا مخاطبان با حال و هوای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند.وی به برنامه مهم کاروان زیارت شهدا نیز اشاره کرد و گفت: مسؤولان این کاروان در روز سوم مهرماه برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند، به طوری که مشابه اعزامهای دوران دفاع مقدس توسط این کاروانها و به صورت نمادین انجام خواهد شد و این کاروانها از چند نقطه شهر مشهد به سمت بهشت رضا حرکت می‌کنند.

شادکام در ادامه با تأیید حضور جدی بخش خصوصی در هماهنگی و اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در این ارتباط 23 نمایشگاه شهری و 75 نمایشگاه داخلی در مساجد و کانونها پیش‌بینی شده و برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «خاطرات پدرم» در فرهنگسرای شهر بهشت (ویژه مقطع متوسطه)، روایتگری از دفاع مقدس در اتوبوسها، نصب نرم‌افزار صوتی دفاع مقدس در تاکسی‌ها و اتوبوسها، نمایش فیلمهای دفاع مقدس در 200 مسجد مشهد و برنامه نقد مستندهای دفاع مقدس را بخشی دیگر از برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

*توزیع 4 هزار کیف و لوازم التحریر در مناطق محروم

شادکام همچنین به طرح استقبال از مهر اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما در این خصوص بسترسازی فرهنگی همزمان با آغاز مدارس است، به طوری که مسایل فرهنگی و اجتماعی مانند تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، قطار شهری، بازپیرایی آسفالت، نصب بنرهای فرهنگی در مدارس به همکاران ابلاغ شده است.

وی افزود: از سویی در سال جاری در مدارس مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر، چهار هزار کیف دانش آموزی دارای اقلام حوزه سلامت و لوازم التحریر توزیع خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره شهر فرهنگ در مشهد مقدس خبر داد و گفت: دبیرخانه دایمی این جشنواره در مشهد دایر شده و جمع‌آوری آثار نیز در حال انجام است که موارد بر اساس داوری‌ها ارزیابی خواهد شد و آثار برتر به مرحله نهایی راه می‌یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.