اسلام هراسی را می‌توان قدیمی ترین شکل 
شرق شناسی دانست؛

آنچه آمریکا از داعش می‌خواهد

 و غرب پیش از مواجهه‌اش با گونه‌های دیگر شرق ۸۰۰ سال با شرق اسلامی روبرو بوده و مفهوم اسلام به عنوان یک تهدید از نظر تاریخی به عنوان عنصر ذاتی شرق شناسی همواره مورد تأکید قرار گرفته  است.

شرق شناسی مکمل اندیشه استثمارگرایی آمریکایی در مشروعیت بخشیدن به سیاستهای امپریالیستی و برتری طلبانه  تلقی می‌شود. در این میان  رسانه‌ها شامل مطبوعات، خبرگزاری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، فیلمها، کتابها و غیره، آشکارترین جلوه های اسلام هراسی را در ایالات متحده آمریکا به تصویر کشیده‌اند؛ تا جایی که در این کشور حتی عمل مسلمانان به دین خود نیز جرم محسوب می‌شود.

 از سویی دیگر اقدامهای هدفمند دانشگاهیان صهیونیست در زمینه مباحث مربوط به اسلام، به چنین سیاستهایی رونق بخشیده است. و پنتاگون نیز ازاین  برنامه ها  حمایت مالی می‌کند و نتایج مورد نظر خود را در اختیار سایر استادان دانشگاه های معتبر آمریکا قرار می‌دهد تا از مطالب  ضد اسلامی استفاده  کنند. علاوه بر این، سازمان سیا نیز به دانشگاهیان و روزنامه نگاران حقوق می‌دهد تا مطالبی را ترویج کنند که سیا تولید کرده است.

با مروری به تلاشهای انجام شده برای رشد اسلام هراسی در سالهای اخیر می‌توان دریافت که آمریکا سعی دارد با  تبلیغات سنگین و نابرابر و با استفاده از تمام امکانات رسانه‌ای، این پروژه را  اجرا کند و این مسأله را به افکارعمومی  القا نماید.

آمریکا تمرکز خود براسلام‌هراسی  را بر چند راهبرد متفاوت گذاشته است:

اولین راهبرد، ایجاد سازمانهای انحرافی است که خود مسلمانان نیز آنها را قبول ندارند، از جمله سازمانهای وهابی، بهایی و غیره.

راهبرد دومی که آمریکا برای اسلام‌هراسی در جهان در پیش گرفته و از ابزار رسانه‌ای نیز استفاده کرده است، القای خشونت‌طلبی اسلام و مسلمانان است که فیلمهای هالیوودی بسیاری نیز در این راستا ساخته شده است

راهبرد سوم تأسیس جریانهای خشونت‌طلب است که خود آمریکایی‌ها آن را پروبال داده‌اند . پیش از این القاعده و طالبان بودندکه از سوی آمریکایی‌ها تأسیس و بعدها تهدیدی علیه آمریکا شد و امروز نیز شاهد شکل‌گیری داعش توسط آمریکا هستیم .

در زمینه اخیر لازم به تأکید است که تأسیس گروه تروریستی داعش توسط آمریکا ، انگلیس ،رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه در چارچوب اهداف سلطه طلبانه انجام شده است، با این  حال، این روزها  آمریکا تلاش می‌کند  تا ظاهراً جلوی داعش را بگیرد و نقش و جایگاه خود در این زمینه را در افکار عمومی منفعل غرب کم رنگ کند .

در واقع دولت آمریکا برای تسلط بر  خاورمیانه به عنوان اولین گام در راستای هژمونی و  اجرای استراتژی تک قطبی کردن جهان با سه هدف  مشخص اقدامهای خود را آغاز کرده است :

-  تسلط بر مراکز نفتی و دولتهای صاحب نفت برای تأمین هزینه‌های سلطه جهانی خود و جلوگیری از قدرت گرفتن دولتهای صادرکننده نفت

- تأمین امنیت و سلطه اسراییل و صهیونیسم بر خاورمیانه

- و مهار و یا انحراف اسلام سیاسی و کنترل جنبشهای اسلامی برای جلوگیری از نفوذ این جریان به خارج از منطقه خاورمیانه.

به این ترتیب اقدامهای آمریکا در جنگ با اسلام در عرصه های رسانه ای و جنگ نرم و نیزعرصه جنگ سخت با حمایت همه جانبه از تروریستها در منطقه و جهان ادامه دارد و این یکی ازمهمترین اقدامها در عرصه جنگ نرم و اسلام هراسی است.

در سالهای اخیر آمریکا برای جایگزین کردن دنیای اسلام به جای کمونیست، نیاز به پدیده ای به نام اسلام هراسی داشت و در ابتدا تلاش کرد تا از انقلاب اسلامی ایران به عنوان ابزار این اسلام هراسی استفاده نماید، اما فرهنگ، تمدن و قرائتهای نواندیشانه از تشیع در ایران مجال چنین سوء استفاده ای را به غرب نداد .

به همین سبب تلاش کرد این هدف را از راه‌های دیگری محقق سازد و این  رونمایی از اسلام ارتجاعی، خشونت طلب و در عین حال ستیزه جو و مبارزه طلب بود. در نتیجه استفاده از این قرائت و افراد وابسته به آن با عنوان عربهای افغان و طالبان در افغانستان کارساز افتاد . اگرچه  دراین میان «القاعده» ظاهراً  به ستیز با غرب رسید، اما نمونه های تحت کنترل آن می‌توانست برای هدف نهایی اسلام هراسی مفید باشد. بوکوحرام، جبهه النصره و سرانجام داعش بهترینها بودند تا ابزار آمریکا برای اسلام هراسی باشند. برداشتی ارتجاعی و عقب مانده از اسلام که سنتها و رسوم قبایل بدوی را با عنوان اسلام باور دارد چیزی به نام حقوق بشر نمی شناسد، بویی از آزادی عقیده نبرده و وحشیانه کشتار می‌کند و سر می‌برد، قرائتی از اسلام و رفتاری از مسلمانان که به واقع وحشتناک و هراس انگیز است. قرائتی از اسلام که نه تنها غربی های غیرمسلمان، بلکه خود مسلمانان را نیز به هراس می‌اندازد؛ با این زمینه ها می‌توان هر بلایی بر سر جهان اسلام و مسلمانان آورد.

اکنون جهان اسلام درموقعیتی سخت قرار گرفته تا با نشان دادن چهره انسانی و رحمانی دین اسلام، ترفند غرب برای اسلام هراسی را بی اثر کند و ابزار جنایتکار این ترفند یعنی داعش را  نابود کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نورالدین IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    1 0
    به نظر من نیت آمریکا ازطرح موضوع حمله به داعش ، به رسمیت شناختن این گروه تروریستی است و می خواهد در افکار جهانیان این طور وانمود کند که داعش یک قدرت است .همیشه اعلام جنگ و یا صلح در حقیقت به رسمیت شناختن طرف مقابل می باشد و آمریکا می خواهد با مبارزه نصفه و نیمه با داعش بعدا از تب جنگ بکاهد و به تدریج داعش یک اسرائیل دوم در منطقه تاسیس کند.
  • alireza IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    بنظر من آمریکا هیچگاه قابل اعتماد نیست،قران میفرماید : وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ و به كسانى كه ستم كرده‏اند متمايل مشويد كه آتش [دوزخ] به شما مى‏رسد و در برابر خدا براى شما دوستانى نخواهد بود و سرانجام يارى نخواهيد شد هود-۱۱۳ مطمئن باشید ، اینها نقشه دارند گروهی راه بیندازند که در خاور میانه هرکاری خواستند بکنند،خودشان تسهیلات و کمک مالی به داعش میکنند،اسرائیل زخمیهای داعش رادرمان میکند وآموزش نظامی میدهد - آن مرد که کارش همه مکر ودغل است /بیهوده صدا کند ، صدایش زغن است /هر چند که ادعا کند "او با ماست" /لیکن پدر داعش و مام فتن است/در غزه ودر عراق وسوریه چه کرد/ با صهیون والنصره وداعش به ره است /آن مرد که داس فتنه دارد در دست/لبخند زند ولی به فکر دغل است/ والبته عده ای از آمریکا میترسند درصورتی که قرآن بما چنین آموزشی نداده که به دامن ظالم پناه ببریم فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِيبَنَا دَآئِرَةٌ فَعَسَى اللّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُواْ عَلَى مَا أَسَرُّواْ فِي أَنْفُسِهِمْ نَادِمِينَ ﴿۵۲مائده﴾ مى‏بينى كسانى كه در دلهايشان بيمارى است در [دوستى] با آنان شتاب مى‏ورزند مى‏گويند مى‏ترسيم به ما حادثه ناگوارى برسد اميد است‏خدا از جانب خود فتح [منظور] يا امر ديگرى را پيش آورد تا [در نتيجه آنان] از آنچه در دل خود نهفته داشته‏اند پشيمان گردند