رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه تا 10 سال دیگر قدرت صندوق نوآوری از دولت بیشتر می‌شود، گفت: از آنجایی که قیمت گذاری ایده ها نوعی ارزش است، باید مرجعی ایجاد شود تا ایده ها را ارزش گذاری کند.

نبود ارزش گذاری ایده در کشور/ تا 10 سال دیگر قدرت صندوق نوآوری از دولت بیشتر می‌شود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، بهزاد سلطانی در دومین دوره مهارت تخصصی خبرنگاران علم و فناوری گفت: نوآوری موتور محرک صنعت  و اقتصاد است، بنابراین باید نظام نوآوری را به گونه ای دیگر بیان کنیم چرا که اول و آخر حرف ها را می زند.

وی افزود: نظام نوآوری ،نظامی است که بیرون از آن یک فرهنگ است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه  3 کلید اساسی برای شکل گیری اقتصاد دانش بنیان  وجود دارد، خاطرنشان کرد: در اقتصاد دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، توسعه فعالیت های علمی و انقلابی، جهانی شدن اقتصاد و تحول در مفاهیم دانشی در شکل گیری آن موثر هستند.

سلطانی با اشاره به اینکه ایده تا به موفقیت برسد مشکلات زیادی بر سر راه دارد، عنوان کرد: باید چشمه زایش ایده در کشور باز شود و مهم است که مرجعی ایجاد شود تا بتواند ایده ها را ارزش گذاری کند. باید سعی شود ایده در کشور تولید شود.

سلطانی با توضیح اینکه حفظ تکنولوژی مهم تر از حفظ پول است، یادآورشد: یک تکنولوژی وقتی مهم و اساسی در صنعت خوانده می شود که درآمد زایی و اشتغال زایی داشته باشد و GDP  کشور برپایه آن باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه فناوری کاربرد علم است، گفت: شرکت های دانش بنیان در تولید محصول نقش دارند.

به گفته سلطانی در دانشگاههای سراسر دنیا 20 درصد به تحقیقات بنیادی اختصاص داده می شود تا اجازه جلو رفتن علم ایجاد شود، اما در ایران این میزان اختصاصی به تحقیقات بنیادی کم است.

وی با بیان اینکه ما درایران هنوز به بازار جهانی دست پیدا نکرده ایم، گفت: هنوز سکان هدایت علم و تکنولوژی فناوری کشور به دست هیچ نهادی از جمله معاونت علمی و فناوری، وزارت علوم، صندوق نوآوری و شکوفایی و شورای عتف نیست.

وی گفت: صندوق نوآوری برای تکنولوژی مانند بهمن است و تا 10سال دیگر قدرتش از دولت بیشتر می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.