۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 235751

استاندار کرمان گفت: رئیس جمهور در آینده‌ای نزدیک به استان کرمان سفر می‌کند و ستاد تدوین پروژه‌های مهم استان کرمان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان تشکیل شده است.

مقصد نهمین سفر استانی دولت کجاست؟
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: طرح‌های آمایش تاکنون چندان برای استان کرمان کاربردی نبوده است.

وی بیان داشت: نظرم این است که یک شرکت خارجی انتخاب شود و برنامه آمایش استان کرمان را بنویسد تا نقشه راه استان کرمان برای نسل‌ها و مسئولان بعدی مشخص باشد.

استاندار کرمان ادامه داد: ما نباید منتظر بحرانی مانند بحران آب بمانیم و بعد برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم، ما باید برای مصرف صحیح آب برنامه‌ریزی می‌کردیم تا به این شرایط بحرانی نرسیم.

رزم‌حسینی افزود: دستگاه‌های اجرایی موثر در برنامه ششم توسعه در زمینه راست‌آزمایی آمار و ارقام موجود اقدام کنند تا ببینیم این اعداد تا چه میزان درست است.

وی تصریح کرد: موافقت‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان با بخش خصوصی و غیردولتی منعقد شده است و مدیران با روی باز برای اجرایی شدن این موافقت‌نامه‌ها کمک کنند.

استاندار کرمان اضافه کرد: بخشی از موافقت‌نامه‌های منعقد شده با بخش غیردولتی در استان کرمان در حال اجرایی شدن است، اما بعضی از طرح‌ها هم در دست‌اندازهای اداری با مشکل مواجه می‌شوند و مدیران باید مسیر را هموار کنند تا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در کرمان باشیم.

رزم‌حسینی اضافه کرد: در بحث بودجه‌ریزی تمرکزگرایی دولت بیشتر شده است، 75 درصد اعتبارات استان کرمان الزامات است و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن امکانپذیر نیست.

وی یادآور شد: ما باید سیستم بودجه‌ریزی استانی برای خودمان بنویسیم تا وضعیت درآمد و هزینه‌ها مشخص شود.

استاندار کرمان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا وزرا، معاونان وزرا و مسئولان را به استان دعوت کنند و گزارش‌های مربوط به کرمان به آنها ارائه شود تا بتوان از حضور آنها برای توسعه دیار کریمان بهره برد.

رزم‌حسینی ادامه داد: کارگروه دولت الکترونیک را در استان کرمان تشکیل دهید، زیرا نسبت به بعضی از کشورها وضعیت خوبی نداریم.

وی بیان داشت: رئیس جمهور در آینده‌ای نزدیکی به استان کرمان سفر می‌کند و ستاد تدوین پروژه‌های مهم استان کرمان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان تشکیل شده است.

استاندار کرمان یادآور شد: باید تصویر واقعی از استان کرمان به رئیس جمهور ارائه کنیم و نیازهای این استان هم مطرح شود تا اعتبارات جدید را وارد کرمان کنیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: باید فکر اساسی برای مصرف آب در بخش کشاورزی شود و کشت‌های جایگزین مدنظر کشاورزان قرار گیرد.

وی افزود: مدیران باید در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان کرمان شرکت کنند و اگر یک مدیر عالی‌رتبه چند جلسه در شورای برنامه‌ریزی شرکت نکند در جلسه بعدی از ورود وی جلوگیری می‌کنیم.

استاندار کرمان متذکر شد: نقش توسعه‌گرایی شرکت‌های معدنی بسیار مهم است و ما نباید 40 سال دیگر خندق‌هایی به عمق 300 یا 400 متر در استان کرمان داشته باشیم که حاصل استخراج معادن است و نفعی هم به مردم نرسیده است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: شرکت‌های مهم مانند مس و گل‌گهر باید در برنامه‌ریزی توسعه استان کرمان نقش اساسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سرشماری کشاورزی از پنجم مهر ماه در کشور و استان کرمان آغاز می‌شود و نقش اساسی در توسعه ایران و استان کرمان دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.