علی شمس اردکانی از ترور مدیر یک بانک در مالزی خبر داد که مرتبط با بابک زنجانی بوده است.

ترور مدیر یک بانک مالزیایی مرتبط با بابک زنجانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر خود نوشت:

ترور مدیر یک بانک مالزیایی مرتبط با بابک زنجانی

هر چند بررسی پرونده بابک زنجانی با کندی هر چه تمام‌تر پیش می‌رود، اما انتشار جزئیاتی پیرامون وی و تخلفاتش همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین نمونه علی شمس اردکانی از ترور مدیر یک بانک در مالزی خبر می‌دهد که مرتبط با بابک زنجانی بوده است. این چهره برجسته اقتصاد و انرژی در گفت‌وگویی اعلام کرده که بعد از تحریم نفت در دولت قبل شورای امنیت ملی از اتاق بازرگانی ایران خواسته که برای فروش نفت توسط بخش خصوصی راهی پیدا کند. به گفته وی، کارگروهی از متخصصان و با تجربه‌های حوزه نفت و بازرگانی در اتاق ایران تشکیل شد و طرحی به زبان انگلیسی برای این منظور آماده شد. اما این بدون هرگونه توضیحی در وزارت نفت از سوی کسانی رد شد که من مطمئن هستم حتی نمی‌توانند آن مدارک را بخوانند یا به زبان فارسی آنها را استنباط کنند.

شمس اردکانی با بیان اینکه فروش نفت توسط زنجانی برخلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده، گفته است: به‌نظرم ایشان (زنجانی) تابلوی گروه‌هایی است که آدم‌ها و مؤسسات برخوردار از این توانایی‌ها، مهارت‌ها و دانش‌ها را می‌گردانده‌اند. این گردانندگان احتمالاً چندواسطه داخلی داشته‌اند و سررشته در گروه‌های مافیایی بوده است؛ مثلاً بانکی که ایشان در مالزی معرفی کرده بود بانک، تک‌ویترینی بود که توسط یک ایرانی- بحرینی تأسیس شده و اداره می‌شد. این شخص چندین‌بار سعی کرده بود در سیستم بانکی ایران نفوذ کند، اما موفق نشده بود ولی به‌محض برملا شدن مسائل بابک زنجانی، او را در یک حادثه مرموز در پارکینگ مجتمع مسکونی‌اش در کوالالامپور «ترور»شده یافتند. در ایران هم کسی پیگیر پرونده او نشد؛ این قتل در مطبوعات ایران هم انعکاسی نیافت و تحلیل نشد.

واکنش حمید روحانی به اظهارات هاشمی رفسنجانی

اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره کسی که قبل از انقلاب مبارزه با شاه را حرام می‌دانست، با واکنش حمید روحانی مواجه شد. روز سه‌شنبه سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روایتی را منتشر کرد که هاشمی گفته است تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا آقایی را که به مبارزه راضی نبود، به مبارزه علیه شاه راضی کنیم اما آخرش هم گفت من این مبارزه را حرام می‌دانم. به جامعه مدرسین هم گفته‌ام، مبارزه با شاه حرام است. هاشمی می‌گوید: از او پرسیدیم که دلیلت چیست و آن آقا جواب داد: مبارزه‌ای که مجاهدین و چپی‌ها در آن باشند، حرام است. یک روز بعد از اظهارات هاشمی، حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در مقام پاسخ بر آمد و به تسنیم گفت: «اظهارات آقای هاشمی اگر درباره آیت‌الله مصباح بوده باشد، واقعیت ندارد» وی افزود: «یکی از اختلافات آقای مصباح و هاشمی درباره سازمان مجاهدین یا همان سازمان منافقین بود؛ آیت‌الله مصباح بنا به بصیرتی که داشتند، حمایت ازسازمان مجاهدین(منافقین) را حرام می‌دانستند اما آقای هاشمی در برهه‌ای برخلاف نظر آقای مصباح بعضاً از این گروه حمایت می‌کرد. لذا آقای مصباح حمایت از این سازمان را حرام می‌دانست نه مبارزه با شاه را.» گفتنی است هاشمی رفسنجانی در اظهارات خود از کسی نامی به میان نیاورده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.