مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان از خسارت زلزله ایلام به هزار واحد مسکونی شهرستان پلدختر از توابع لرستان خبر داد.

خسارت زلزله ایلام به 1000 واحد مسکونی لرستان/ 61 میلیارد ریال اعلام خسارت شد

به گزارش قدس آنلاین رضا آریایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جریان زلزله اخیر مورموری ایلام نزدیک به 70 درصد کل امکانات ارسالی برای زلزله زدگان این منطقه از سوی استان لرستان تامین و این امر موجب تقدیر مسئولان امر در وزارت کشور شد.

وی همچنین با اشاره به انجام برآورد خسارات این زلزله در شهرستان پلدختر بیان داشت: مطابق برآوردهای صورت گرفته نزدیک به 61 میلیارد ریال خسارت در همه بخشها به لرستان وارد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان ادامه داد: این خسارات در بخشهای مختلف تاسیسات زیربنایی، شریانهای حیاتی، آب، برق، جاده، معابر شهری، واحدهای مسکونی و ... بوده است.

آریایی یادآور شد: همچنین مطابق بررسی های صورت گرفته در جریان زلزله مورموری ایلام به نزدیک به هزار واحد مسکونی شهرستان پلدختر بین 10 تا 50 درصد خسارت وارد شده است.

وی همچنین از خسارت به برخی استطبلهای دام این شهرستان خبر داد و گفت: به طور جدی پیگیر هستیم که نسبت به جبران خسارت ایجاد شده بر اثر زلزله از طریق متولیان امر اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه بخشی از واحدهای شهری و روستایی منطقه فرسوده هستند ادامه داد: با توجه به فعال شدن گسل منطقه و احتمال وقوع زلزله های مخرب در آینده باید نسبت به مقاوم سازی و نوسازی این واحدها اقدام شود.

آریایی با بیان اینکه در صورت نوسازی این واحدها در آینده و در صورت وقوع حوادث مشابه شاهد به حداقل رسیدن خسارات خواهیم بود یادآور شد: در این راستا نامه مربوط به خسارات وارد شده به لرستان در جریان زلزله ایلام با امضای استاندار لرستان برای وزیر کشور ارسال شده است.

بنابر این گزارش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در تاریخ 27 مردادماه سالجاری در ساعت7 و 02 دقیقه و 5 ثانیه در عمق 10.2 کیلومتری زمین در مورموری ایلام رخ داد که با وقوع این زمین لرزه شهرستانهای مختلف استان لرستان به ویژه پلدختر، کوهدشت و بروجرد نیز تکان خوردند.

به دنبال وقوع این زلزله ها دامنه خسارات به شهرستان پلدختر در همسایگی شهرستان آبدانان ایلام کشیده شد تا خسارات به واحدهای روستایی و شهری، اصطبل‌های نگهداری دام، اراضی کشاورزی، ریزش کوه در محور پل زال و خسارت به یکی از خطوط انتقال آب پلدختر از تبعات این زلزله باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.