قدس آنلاین یزد - فرماندار تفت از آمادگی کامل ستاد سرشماری عمومی کشاورزی این شهرستان برای آغاز این سرشماری خبر داد.

شهرستان تفت آماده  برگزاری سرشماری کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمود زارع در نشستی که برای هماهنگی بیشتر شهرستان در رابطه با برگزاری مطلوب سرشماری کشاورزی برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی کامل این شهرستان اظهار داشت: شهرستان تفت به دلیل پراکندگی گسترده جغرافیایی و مناطق روستایی و کشاورزی از جایگاه قابل توجهی در این سرشماری برخوردار است.

وی افزود: با توجه به آموزش‏‏های ارائه شده به کارشناسان آمار و آمادگی ستاد سرشماری کشاورزی در شهرستان تفت، امیدواریم شاهد برگزاری یکی از موفق‏‏ترین سرشماری‏‏ها در شهرستان باشیم.

زارع در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که براساس چارچوب‏‏های آماری حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی، طرح‏‏های نمونه‎‎گیری متعددی برای تامین نیازهای آماری بخش کشاورزی آماده و اجرا می‏‏شود، ادامه داد: سرشماری عمومی کشاورزی داده‏‏های آماری استاندارد برای تبادل اطلاعات با سازمان‏‏های آماری بین المللی را نیز فراهم می کند.

رییس ستاد سرشماری عمومی کشاورزی تفت با بیان این که روش اصلی جمع‏‏آوری آمار کشاورزی مصاحبه ماموران آموزش دیده با بهره‏‏برداران کشاورزی است، خاطرنشان ساخت : به این منظور خانوارها، بهره‏‏برداران کشاورزی و دامپروری، شرکت‎‎های رسمی و موسسه‏‏های عمومی دارای فعالیت کشاورزی با فهرست‎‎برداری از اماکن و اظهارات معتمدین و مطلعین محلی مورد شناسایی قرار می‏‏گیرند.

وی افزود: پس از این فهرست‌گیری برای هر بهره‏‏بردار یک یا چند پرسشنامه الکترونیکی از طریق پرسش و پاسخ، تکمیل می‏‏شود.

فرماندار تفت با بیان این که استفاده از رایانه قابل حمل به جای پرسشنامه کاغذی مزایای زیادی را به دنبال خواهد داشت، گفت: با استفاده از تبلت دقت اطلاعات جمع‏‏آوری شده، افزایش و زمان انتشار نتایج کاهش می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.