قدس آنلاین یزد – با حضور سفير ايران در مجارستان، استاندار سول نوك، مديركل دفتر امورشهري و شوراهاي استانداري و شهرداران يزد و ياسپرين از بادگير نماد شهر يزد در شهر ياسپرين مجارستان پرده برداري شد.

نماد شهر یزد در شهر یاس برین مجارستان رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد  ،  سفیر ايران در مجارستان در اين ديدار به اهميت وجود قدمت و توجه به بافت تاريخي اشاره نمود و خواستار همكاري سفارت در بخش صنعت توريسم استان شد.


محمدرضا مرشد زاده همچنین در این آیین باشکوه از مردم شهر یاس برین برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد


 شهردار یزد نیز در این آیین با تشریح ظرفیت های فرهنگی و صنعتی شهر یزد در مورد مشخصات فنی و هنری بادگیر اهدایی به شهر یاس برین مجارستان مطالبی بیان کرد.

محمدرضا عظیمی زاده با ابلاغ سلام مردم یزد به شهروندان شهر یاس برین مجارستان هدیه مردم یزد به مردم این شهر را نماد مردمی سخت کوش خواند که در برابر سختی های کویر تلاش می کنند تا زندگی صلح آمیزی را با دیگران و خصوصا مردم شهر یاس برین داشته باشند

.

 همچنین در این نشست شهرداران شهر یزد و شهر یاس برین برگسترش روابط اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند و شهردار یزد از همتای مجار خود دعوت کرد تا مجددا به شهر یزد سفر کند.

همکاری در بخش مدیریت آب، گردشگری، علمی، تحقیقاتی، بازرگانی و همچنین نام گذاری یکی از خیابان های شهر یزد به نام یاس برین و نام گذاری روز یاس برین در تقویم استان یزد و عمل متقابل طرف مجاری از جمله تفاهم های صورت گرفته میان دو شهردار به شمار می رود.

 از سوی دیگر قوم یاس ها در مجارستان اصالتا خود را یزدی می دانند و معتقدند که اجدادشان در قرون گذشته از یزد به این کشور مهاجرت کرده و در شهر یاس برین ساکن شده اند.

 

میان دو شهر یزد و یاس برین در سال 1374 قرار داد خواهرخواندگی منعقد شد؛ در سال 1391نماد شهر یاس برین که به زبان مجار، لهل کورت (شیپور) نامیده می شود در یکی از میادین شهر یزد نصب شد

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.