امام جمعه مشهد با اشاره به انتخابات آتی مجلس گفت: به دلیل نزدیک شدن به انتخابات مجلس برخی جریان های سیاسی غیر ارزشی و لائیک به دنبال شکاف هستند تا بتوانند به مسند قدرت در مجلس برسند.

برخی جریان های سیاسی غیرارزشی و لائیک به دنبال شکاف برای ورود به مجلس هستند
 
 
 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علم الهدی در خطبه های این هفته مشهد مقدس و در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) گفت: زمان ما به اصل زندگی امام رضا (ع) خیلی شباهت دارد زیرا در سیره سیاسی ایشان فضای فتنه و توطئه وجود داشت، چیزی که امروز نیز در بین جامعه ما وجود دارد و ایشان در برخورد با چنین فضایی با دو خصوصیت عمل می کرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: خصوصیت اول ایشان بصیرت بود که به واسطه آن عمق فتنه را می شناختند و صبر ایشان خصوصیت دوم امام رضا بود و ما هم باید در برخورد با چنین فضایی از امام رضا (ع) الگو بگیریم که البته رهبری ما نیز این دو ویژگی را دارا هستند.

اسرائیل، داعش و طالبان زاده آمریکا هستند

وی گفت: اگر امروز ما دنباله روی رهبری باشیم یقینا به سیره سیاسی امام رضا(ع) اقتدا کرده ایم.

خطیب جمعه مشهد به ائتلاف تشکیل شده علیه داعش اشاره کرد و گفت: داعشی ها مسلمانان و شیعیان را به فجیع ترین شکل ممکن قتل عام می کنند و وقتی یک جریان درست شد که در مقابل آنها بایستد رهبر انقلاب به دلیل حضور آمریکا در آن، ائتلاف را باطل خواندند.

وی ادامه داد: اسرائیل، وهابیت، داعش و طالبان و همینطور القاعده یکی هستند و همه آنها زاده نامشروع آمریکا به حساب می آیند.

امام جمعه مشهد گفت: این خود آمریکایی ها بودند که اینها را به وجود آوردند و زمانی که خواستند با کمک گرفتن از ایران که در بین کشورهای منطقه موجه است در برابر آنها یک ائتلاف تشکیل دهند، رهبر انقلاب که بزرگ شده خاندان اهل بیت هستند، دست آنان را خواندند و اجازه چنین کاری به آنان ندادند و گفتند به هر تقاضایی که آمریکا در این خصوص از ما داشت به آنها جواب رد بدهیم.

وی ادامه داد: وزیر خارجه ولایی ما در اولین تقاضایی که آمریکا برای پیوستن ایران به این ائتلاف داشت دست رد به به سینه آنان زد و این معنای ولایت مداری بود که برای ما بسیار با ارزش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما ارزش های ولایی را در هر نقطه ای از دولت محاسبه کنیم آن را تقدیر و تحسین می نماییم زیرا اسلامیت نظام ما به رهبری وابسته است.

برخی جریانات لائیک به دنبال شکاف برای ورود به مجلس هستند

امام جمعه مشهد به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گفت: به دلیل نزدیک شدن به انتخابات مجلس برخی جریان های سیاسی غیر ارزشی و لائیک به دنبال شکاف هستند تا بتوانند به مسند قدرت در مجلس برسند.

وی افزود: ما باید توجه داشته باشیم که در این دام گرفتار نشویم و باید بدانیم که این کارها آب ریختن به آسیاب دشمن است و حتی با نام دین نیز قصد فریب ما را دارند.

مرز نشناسی جوان باعث اختلال در فرهنگ خانواده می شود

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش به مشکلات خانواده در مواجه با جوانان اشاره کرد و گفت: عصیان و سرکشی یا جنون جوانی یکی از مشکلات خانواده ها در مواجهه با جوانان است زیرا جوان در این دوره مرز نشناس است.

خطیب جمعه مشهد گفت: پیامبر اسلام (ص) جوانی را شعبه ای از دیوانگی می نامد و همین طور حضرت علی (ع) نیز از جوانی به مستی تعبیر می کند و می فرماید انسان در دوران زندگی خود با پنج مستی مال، قدرت، علم، تعریف و تمجید و در نهایت جوانی روبرو می شود که تبعات این مستی ها متانت و شخصیت انسانی را از او می گیرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: عمده مشکلاتی که جوانان برای خانواده ها ایجاد می کنند به دلیل همین مرز نشناسی آنان است که باعث اختلال در جریانی می شوند که در فرهنگ خانواده ها موثر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری غرور جوان را نیز یکی دیگر از مشکلات خانواده ها خواند و گفت: وقتی جوان اندام رشد یافته خود را می بیند تصور می کند که ذهن و اندیشه اش نیز رشد کرده است و به همین دلیل حرف والدین خود را گوش نمی کند و در برابر تجارب مادر و اندیشه های پدر مقاومت می کند.

عشق و عاطفه ابزاری برای کنترل جوانان از سوی والدین است

آیت الله علم الهدی گفت: عشق و عاطفه جوان مانند فرمانی است که پدر و مادر می توانند جهت کنترل جوان از آن استفاده کنند زیرا این عشق و عاطفه در این دوران به اوج خود می رسد که قابل مقایسه با سال های دیگر عمر انسانی نیست.

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که عرصه جوانی، عرصه استدلال نیست، اضافه کرد: عرصه جوانی عرصه استدلال نیست، عرصه بحث کردن هم نیست، عرصه جوانی عرصه عشق و عاطفه است. ذات مقدس پروردگار این فرمان را به دست شما داده است، همان قدری که شما فرزندان خود را دوست دارید، او نیز به همین مقدار به شما علاقه‌مند است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: با مزاج جوان آن‌طوری که در ساختار طبیعی او است، رفتار کنید، تنها چیزی که در مقابل جوان‌ها اثر منفی و سوء دارد، مقابله کردن، بحث کردن و برخلاف میل جوان استدلال کردن، تحقیر کردن جوان است و این قبیل برخوردها باعث ثبات قدم جوان در مسیر باطل خود می‌شود. راه و ابزاری که خدا در جریان آفرینش به شما داده همین عاطفه و عشق به فرزندتان است و هر طرف می‌خواهید این بچه عزیز دانه خود را ببرید؛ این درمان این مشکل جوانان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.