شرکت ملی گاز ایران با یکی از شرکت های اروپایی عضو کشورهای عضو اتحادیه اروپا قراردادی به ارزش تقریبی یکصد میلیون دلار به منظور تکمیل تجهیزات برخی از تاسیسات تقویت فشار و خطوط لوله انتقال گاز امضا کرد.

توافق جدید گازی ایران با اروپائی‌ها/ قرارداد گازی 100 میلیون دلاری امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از سیاست های در دست اجرا و اولویت دار صنعت نفت در دولت تدبیر و امید پس از تکمیل فازهای پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید گاز، افزایش ظرفیت انتقال گاز با تکمیل خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار است.

بر این اساس حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز از بهره برداری 10 تاسیسات جدید تقویت فشار گاز در سال جاری خبر داده است و همزمان تکمیل خطوط لوله انتقال ششم، هفتم، هشتم و خطوط لوله بین استانی در دستور کار قرار گرفته است.

علاوه بر این افزایش ظرفیت انتقال گاز طبیعی ایران به اروپا هم یکی از سناریوهای در دست اجرا بوده به طوری که برخی از تاسیسات تقویت فشار گازی که امسال در مدار بهره برداری قرار می گیرد همچون تاسیسات مسیر خط سوم آذربایجان و خط لوله ششم سراسری منجر به افزایش ظرفیت انتقال گاز ایران به ترکیه و سایر کشورهای اروپایی در مسیر خواهد شد.

این در حالی است که هفته آینده دور جدید مذاکرات گازی ایران با یک شرکت اروپایی به منظور تامین بخشی از منابع مالی نهم سراسری که یکی از خطوط اصلی انتقال گاز طبیعی به اروپا بوده هم آغاز شد.

همزمان با این تغییر و تحولات، شرکت ملی گاز ایران و یک شرکت عضو کشورهای اتحادیه اروپا اخیرا قراردادی به ارزش 100 میلیون دلار امضا کرده اند.

امضای این قرارداد جدید گازی حتی به عنوان یکی از دستاوردهای شرکت ملی گاز از آن نام برده شده به طوری که در نشریه این مجموعه که به مناسبت هفته دولت منتشر شده است از این قرارداد جدید گازی هم نام برده شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.