۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸
کد خبر: 235866

قدس آنلاین - قزوینی غرابی: یک پایگاه خبری عرب زبان از روش جدید تأمین نیرو برای تروریست های داعش توسط دلالان مصری موسوم به " بیزینس جهاد " خبر داد.

بیزینس جهاد؛ روش جدید تأمین نیروی داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اماراتی ارم، مبلغان مذهبی و دلالان در مصر در قبال دریافت مبالغ مالی هنگفت اقدام به جذب جوانان مصری و ارسال آنها به عراق و سوریه می کنند.

جامعه هدف گردانندگان بیزینس جهاد جوانان فقیر مصری  است. این دلال ها با وعده ازدواج مجانی با زنان به اصطلاح مجاهد داعش، حقوق بالای ماهانه، و کمک مالی به خانواده های این جوانان و قول چند برابر کردن مستمری خانواده های آنان در صورت کشته شدنشان، آنها را ترغیب به پیوستن به داعش می کنند.

منابع قبیله ای در صحرای سینا به این پایگاه گفته اند شیوخ سلفی جهادی تنها در استان شمال سینا موفق به جذب و ارسال بیش از 200 جوان شده اند. این افراد در مقابل هر جوانی که جذب و به سوریه و عراق قاچاق کنند مبلغ 10 هزار دلار دریافت می کنند.

براساس گفته منابع مذکور، افراد جذب شده از طریق خاک ترکیه به مقصد می روند و برای این مقصود هماهنگی کاملی میان دلالان و دستگاه های اطلاعاتی در ترکیه وجود دارد.

تطمیع مالی همیشه یکی از روش های موفق جذب نیرو در سازمان های مسلح و تروریستی بین المللی مثل القاعده بوده است. جذب تعداد زیادی از جوانان مصری در اواخر دهه نود میلادی و اعزام آنها به افغانستان و آلبانی، مصر را به یکی از مراکز مورد اهتمام این گروه ها تبدیل کرده بود.

به گفته این پایگاه اماراتی در حال حاضر و پس از تصمیم جهانی برای مبارزه با داعش، منافع دلالان و شیوخ سلفی بیزینس جهاد با خطر جدی مواجه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    16 0
    خدا لعنت کند کشورهای حمایت کننده از داعش را شر این بلارا به این کشورها وارد شود
  • روح اله IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    12 0
    مرگ بر داعش
  • نرگس IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    11 1
    اللهم عجل لولیک...لعنت خدا برامریکاواسراییل وایادییشان...
  • سالار IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    1 0
    مصر همپیمان اسرائیل است و ترکیه حامی این گروه خوک صفت و این کشورها هستند که در ائتلاف ضد داعش شرکت میکنند به نظر من قبل از اینکه با این گروه به جنگ بپردازیم با حامیان این گروه که کشورهای عربی و ترکیه و اسرائیل است را به میز محاکمه بکشانیم.
  • دانشجو IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    1 0
    چه عوضی هایی!پناه برخدا