مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی 2014 در ورزشگاه 62818 نفری اینچئون آسیاد رسماً آغاز شد. پس از رژه تیمها و سخنان رییس ستاد برگزاری بازیها و همچنین رییس شورای المپیک آسیا، هفدهمین دوره بازیها با پیام رییس جمهور کره جنوبی رسما گشایش یافت.

مانور قدرت کاروان ایران با پرچمداری سلیمی/ یانگوم مشعل مسابقات را روشن کرد

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی عصر امروز با حضور ورزشکاران 45 کشور قاره کهن درشهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد و این بازیها رسما توسط رییس جمهور کره جنوبی و مسوولان ورزش آسیا گشایش یافت.

مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی 2014 در ورزشگاه 62818 نفری اینچئون آسیاد رسماً آغاز شد. پس از رژه تیمها و سخنان رییس ستاد برگزاری بازیها و همچنین رییس شورای المپیک آسیا، هفدهمین دوره بازیها با پیام رییس جمهور کره جنوبی رسما گشایش یافت.
 
ورزشکاران 45 کشور آسیایی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. در آغاز این مراسم شمارش معکوس افتتاح بازی‌ها با پخش تصاویری از 45 کشور شرکت‌کننده و 29 زبان رایج در قاره آسیا انجام گرفت. در این تصاویر شمارش معکوس برای رسیدن به ساعت 19:19 انجام شد که عدد 19 به روز برگزاری مراسم افتتاحیه (19 سپتامبر) اشاره دارد.وقتی شمارش معکوس به 5 ثانیه پایانی رسید، این کار با آتش‌بازی همراه بود و در نهایت جمله "به اینچئون خوش‌آمدید" نمایش داده شد.
 
در ادامه مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی 2014 ویدئویی از روشن شدن مشعل این بازی‌ها در تاریخ 9 آگوست در ورزشگاه دیان‌چاند دهلی نو نمایش داده شد. در واقع دهلی نو اولین شهر میزبان بازی‌های آسیایی است که از سال 1951 این رویداد برای اولین بار در هند برگزار شد. همچنین این مشعل از هند به کشور چین و از آنجا به بندر اینچئون آورده شد.
 
در ادامه بخش‌هایی به معرفی قاره آسیا و همچنین تشکیل این قاره تعلق داشت و جدایی قاره آسیا از قاره های دیگر نمایش داده شد. پس از این قسمت دختری بر روی یک کشتی وارد صحنه شد که به سمت اقیانوس حرکت می‌کرد. این کشتی نمادی از رویاهای مردم اینچئون برای قاره آسیا بود.بخش‌های دیگر مراسم به وجود دوستی و رفاقت در بین مردم قاره آسیا اشاره داشت و همچنین معرفی اینچئون به عنوان شهری برای آینده در قسمت بعدی نمایش قرار داشت.همچنین حضور نمایندگان 45 ملت آسیایی در یک کشتی به عنوان جشنواره‌ای برای اتحاد آسیا به تصویر کشیده شد.
 
پس از برافراشته شدن پرچم میزبان، رژه تیمها آغاز شد که کاروان ایران با پرچم‌داری بهداد سلیمی در افتتاحیه بازی‌های آسیایی اینچئون رژه رفت.کاروان ورزشی ایران که با 276 ورزشکار در 22 رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی 2014 شرکت دارد، با پرچم‌داری بهداد سلیمی در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها رژه رفت.نکته عجیب این که هیچ تماشاگر ایرانی در ورزشگاه آسیاد حضور نداشت.
 
کشورها بر اساس حروف الفبای کره ای رژه رفتند که نپال اولین کشور بود و در نهایت کاروان میزبان رژه رفت. ایران هم به عنوان بیست و هفتمین کشور وارد ورزشگاه شد.نگام ورود تیم کره شمالی به ورزشگاه تماشاگران حاضر یک صدا این تیم را تشویق کردند و رییس جمهور کره جنوبی نیز کاروان این تیم را تشویق کرد. به دلیل درگیری‌های دو کره این موضوع باعث تعجب بسیاری از خارجی‌های حاضر در ورزشگاه شده بود.در ادامه مراسم افتتاحیه نماینده ورزشکاران و داوران سوگندنامه رقابت و قضاوت جوانمردانه را قرائت کردند.

مشعل هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در شهر اینچئون کره‌جنوبی در ورزشگاه «هواسئونگ» روشن شد. این کار توسط بازیگر نقش «یانگوم» انجام شد.
 
در حاشیه:
 
* نمایندگان ورزشکاران و داوران سوگندنامه ورزشکاران و داوران را خواندند.
 
* همه پرچم‌ها در زمان سوگند نماینده داوران و ورزشکاران روی صحنه آمدند.
 
* در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه هوای اینچئون مطلوب و بهاری بود.
 
* برخی ورزشکاران و مسئولان کشورهایی نظیر پاکستان به دلیل طولانی شدن مراسم افتتاحیه، تا آخر مراسم نماندند و محل برگزاری مراسم افتتاحیه را ترک کردند.
 
*هنگامی که کاروان ترکمنستان برای رژه رفتن وارد محوطه اصلی ورزشگاه شد، فردی که مقابل کاروان این کشور به عنوان پرچمدار حرکت می‌کرد لباس سنتی ترکمنستان را بر تن داشت.
 
*پاکستانی‌ها جزو معدود کشورهایی بودند که سنت کشورشان را در رژه رفتن رعایت کرده بودند و تمام اعضای کاروان این تیم با لباس سنتی در ورزشگاه هواسئونگ حاضر شدند.
 
*هنگامی که کاروان کره‌جنوبی برای رژه رفتن وارد پیست اصلی ورزشگاه شد، رئیس جمهور این کشور به شدت اعضای این رژه را تشویق کرد و به سبک خاصی به آنها روحیه داد.
 
*رئیس کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی اینچئون پیام این دوره از بازی‌ها را خواند که این پیام به زبان‌های مختلف از جمله فارسی روی نمایشگرهای ورزشگاه نقش بست.
 
*شیخ احمد آل صباح، رئیس شورای المپیک آسیا در سخنرانی‌اش ابتدا به تمام حاضران در ورزشگاه از جمله توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک خوش آمد گفت و سپس پیامی را قرائت کرد.
 
*شیخ احمد در سخنرانی‌اش چند کلمه‌ای به زبان کره‌ای برای حاضران در ورزشگاه صحبت کرد که این موضوع باعث شد تماشاگران استقبال بسیار خوبی انجام دهند و او را تشویق کنند.
 
*با صحبت‌های رئیس جمهور کره‌جنوبی بازی‌های آسیایی به صورت رسمی افتتاح شد و سپس با نورافشانی ورزشگاه حالت خاصی به خودش گرفت.
 
*یکی از ورزشکاران سوریه‌ای با حرکات موزن از جلوی جایگاه رژره رفت که حرکاتش مورد توجه حاضران در مراسم قرار گرفت.
 
*در بین ورزشکاران افغانستان تنها یک ورزشکار خانم حضور داشت.
 
*کره‌ای‌ها هنگامی که ژاپنی‌ها از مقابل جایگاه رژه می‌رفتند ورزشکاران این کشور را تشویق کردند.
 
*تعداد زیادی از تماشاگران کره‌جنوبی که در ورزشگاه هواسئونگ حضور داشتند، با وجود اختلاف زیاد دیپلمات‌های کشورشان با کره‌شمالی به شدت ورزشکاران این کشور را تشویق کردند.
 
*وقتی کشورها رژه می‌رفتند پرچم کشورها روی ال ای دی هایی که در طبقات ورزشگاه نصب شده بود نقش می‌بست. همچنین با نور، اسامی کشورها روی سکوهای ورزشگاه نقش می‌بست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.