صناف براساس فرامین مقام معظم رهبری درتعامل با دولت هر دستی که جهت فاصله انداختن بین نهادهای مدنی و صنفی بادولت را داشته باشد، یقینا قطع خواهد کرد.

دست افراد سودجو و متخلف را در بحث میوه قطع می کنیم

اصناف براساس فرامین مقام معظم رهبری درتعامل با دولت هر دستی که جهت فاصله انداختن بین نهادهای مدنی و صنفی بادولت را داشته باشد، یقینا قطع خواهد کرد.

رییس اتاق اصناف کشور گفت: میدان میوه و تره بار تهران به عنوان بزرگترین میدان میوه و تره بار کشور فاقد امکانات لازم است وبه معنای دیگر شهرداری تهران امکانات لازم را برای این میدان ایجاد نکرده است و حتی باید گفت این میدان سردخانه در هر غرفه و حجره ندارد.

علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران درگفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن گلایه از رسانه ملی در خصوص بررسی وضعیت میوه در سطح کشور، گفت: بهتر است در این خصوص بررسی های بهتری در دستور کار قرار گیرد و تنها به یک منطقه و بخش محدود نشود.

وی ضمن اشاره به جلسه روز گذشته خود با مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت معدن وتجارت و جواد تقوی سبزواری، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در خصوص بحث میوه و چالشهای آن گفت: آقایان در شهرداری مقصراصلی موضوع میوه هستند اما دراین خصوص نیز اتحادیه سهل انگاری کرده است.

وی گفت: امروز فردی به عنوان کشاورز و باغدار وجود ندارد که بخواهد عرضه مستقیم محصول را به میادین میوه و تره بار کشور داشته باشد. امروز دلالان هستند که درامر توزیع میوه فعالیت می کنند ونه کشاورزان.

فاضلی تصریح كرد: امروز باید به این مهم نیز اشاره کرد که اشراف و نظارت كامل از تولید تا میدان را نداریم و از میدان تا بنگاههای کوچک نیز باز هم دلالها نقش پر رنگی دارند و اتحادیه مذكور هم به نوعی با آنان همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه نمی توان دلالان را از گردش و چرخه حذف کرد، گفت: دلال باید باشد اما دلال مفید، دلالی که بتوان بر عملکرد او نظارت کافی داشت و  نه دلالی که هیچ نظارت وکنترلی برعملکرد او وجود ندارد.

وی اظهار داشت: امروز یقینا اعلام می کنم باید برای حذف دلالان غیر مفید از تمامی توان استفاده خواهیم کرد و برای این کار در ابتدای امر باید میادین میوه و تره بار ساماندهی شوند.

شهرداری بیشتر تعامل داشته باشد

فاضلی تصریح کرد: میدان میوه و تره بار تهران به عنوان بزرگترین میدان میوه و تره بار کشور فاقد امکانات لازم است وبه معنای دیگر شهرداری تهران امکانات لازم را برای این میدان ایجاد نکرده است و حتی باید گفت این میدان سردخانه در هر غرفه و حجره ندارد.

وی اظهار داشت: به صورت تقریبی حجره های 250 متری که از سوی شهرداری واگذار شده است هیچ گونه امکاناتی ندارد و فضای موجود آنان متاسفانه تبدیل به گاراژ و پارکینگ ماشین شده است.

فاضلی گفت: برخی حجره داران با همدستی دلالان، میوه را در فضایی که به عنوان بخش عمومی و محل عبورو مرور مردم است توزیع می کنند این در حالی است كه شهرداری موظف است این مشکل را برطرف سازد و از بین ببرد.

وی ادامه داد: شاید آنها درگفتار چنین مباحثی را مطرح کرده اند که می خواهیم این مشکل را برطرف کنیم اما درعمل شاهد چنین اقداماتی نبوده ایم.

وی افزود: پلیس،استانداری، سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف و تا حدودی هم شهرداری تلاش برای سازمان دهی میادین میوه و تره بار کشور دارند اما نیاز به عزم، صبر ،‌قدرت و تعامل بین دستگاههای مرتبط است.

به گفته وی اگر بتوانیم میادین را سامان دهی کنیم بخش اعظمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

فاضلی خاطرنشان کرد: باید فاکتورهایی یکسان با هولوگرام اتاق را در دستور کار قرار دهیم به طوری که تمامی حجره ها یک قیمت و با یک فاکتور کالا را ارائه دهند. باید مبادی خروجی میوه از میدان به طور جدی توسط بازرسان و حراست کنترل شود و اگر این کار را به درستی انجام دهیم سپس می توانیم بخشهای دیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

وی اذعان داشت: در خصوص سطح شهر که اقدام دیگر ما در راستای برطرف کردن مشکل میوه در سطح کشور است باید با حمایت و هدایت سازمان حمایت،  بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی گام به گام حرکت کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اصناف براساس فرامین مقام معظم رهبری درتعامل با دولت هر دستی که جهت فاصله انداختن بین نهادهای مدنی و صنفی بادولت را داشته باشد، یقینا قطع خواهد کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.