حسین پورحسین: شورای آموزش و پرورش با حضور فرماندار، مدیران کل آموزش و پرورش، صدا و سیما و تنی چند از مدیران دستگاه‌های مختلف و معاونان آموزش و پرورش خراسان رضوي به ریاست استاندار خراسان رضوي تشکیل  جلسه داد.

بدهی 6 میلیاردی آموزش و پرورش استان و قطع  آب، برق و گاز 50 مدرسه

استاندار خراسان رضوي گفت: اعتبارات و بودجه عمرانی در دستور کار قرار دارد و بودجه عمرانی به دستور رئیس جمهور تخصیص می‌یابد.

رشیدیان گفت: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام با دستگاه‌های مرتبط جلساتی برگزار خواهد شد تا راهکاری برای اتمام آن یافت و در زمینه قطع آب و برق و گاز مدارس هم مقرر شد، به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود تا فرزندان استان دچار مشکل نشوند و سازمانهای مربوطه از قطع آن خودداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هم با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان در 27 محور رتبه برتر کشور را دارد، عنوان کرد: شرکت در 211 المپیاد ملی و بین‌المللی و کسب رتبه‌های برتر از افتخارات دانش‌آموزان استان است.

سیدجواد حسینی با اعلام اینکه یک میلیون و 120 هزار دانش آموز در 52 هزار کلاس درس در 12 هزار و 500 مدرسه سر کلاس درس خواهند نشست، گفت: 90 هزار معلم سال تحصیلی 94-93 را آغاز می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش خراسان رضوي بزرگترین آموزش و پرورش کشور است، به تشریح عملکرد حوزه کاری خود پرداخت و در این باره گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوي ترکیبی موزاییکی دارد و از جمعیت دانش آموزی شهری، روستایی، مرزنشین، عشایر، اقلیتهای مذهبی و مهاجران تشکیل شده و در مجموع 6/8 درصد دانش‌آموزان کشور در این استان به تحصیل اشتغال دارند.

دکتر حسینی با اشاره به حضور یک میلیون و 100 هزار زائر معلم و 140 هزار خانوار معلم که از امکانات رفاهی آموزش و پرورش استان بهره مند شده‌اند، اظهار داشت: 12 درصد دانش‌آموز استثنایی زیر پوشش هستند که پنج برابر دیگر دانش‌آموزان هزینه دربر دارد و در عین حال 99 درصد بودجه سهم آموزش و پرورش استان صرف حقوق و مزایای فرهنگیان می‌شود و با یک درصد باقی مانده باید آموزش و پرورش را اداره کنیم.

وی از مشارکتها در این خصوص سخن گفت و افزود: آموزش و پرورش یک لشکر اقتصادی بزرگ، اما زاغه نشین است که باید منابع مالی را با مشارکت دیگر دستگاه‌ها تأمین کند.

هاشمی نسب، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هم گفت: بحرانی‌ترین سکونتگاه‌ها در حاشیه شهر قرار دارد و نواحی یک، 2، 5، 7 و تبادکان هم با تراکم دانش آموز مواجهند که باید با امکانات موجود مدیریت شود.

وی افزود: مدارسی را که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، به اتمام رساندیم و بقیه متناسب با منابع در اختیار و کمک خیرین به پایان می‌رسد.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوي هم گفت: با توجه به مشکلات اعتباری در سال گذشته سرانه دانش آموز را 2 هزار تومان در نظر گرفته‌ایم و پرداخت حامل‌های انرژی هم برای آموزش و پرورش مشکل ساز شده است.

دکتر کاظمی با بیان اینکه هزینه انشعابات هم به بدهی‌ها افزوده شده است گفت: 50 درصد بخشودگی هدفمندی برداشته شده و مدارس با بحران رو به رو شده‌اند و این مسأله باعث قطع آب، برق و گاز مدارس می‌شود.

وی با اعلام اینکه 50  مدرسه بدلیل بدهی به آب و برق کنتور‌های آنها قطع شده است گفت: این مسأله باعث خسارت‌هایی به موتورخانه‌هاو دیگر ملزومات برقی شده و ما خود را مکلف به پرداخت بدهی می‌دانیم اما نداریم که وجه آن را پرداخت کنیم و در شروع سال تحصیلی برخی شرکتها حتی کنتورها را هم با خود برده‌اند. به گفته وی آموزش و پرورش استان 6 میلیارد تومان در این خصوص بدهی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.