مهدی شهرآبادی:   قدس ویژه خراسان - آیین‌نامه اجرایی سرویس مدارس یکی از مترقی‌ترین آیین‌نامه‌ها در امور پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است، ...

 سرویس های بدون برچسب مدارس شناسایی و جریمه می‌شوند

 زیرا این مسأله به تمام زوایای امر توجه کرده و وظیفه هر دستگاه و سازمانی نیز در این خصوص تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ما، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوي در همایش «راه مدرسه» با بیان مطلب فوق گفت: اجرای دقیق این آیین‌نامه از سوی دستگاه‌ها، موفقیت‌های فراوانی را به همراه داشته است، به طوری که هم اکنون خراسان رضوي و شهر مشهد پیشتاز در ساماندهی امور سرویس مدارس در کشور است.

سیدامیر مرتضوی با اشاره به اینکه امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مماشات در قبال تخلفات معنا ندارد، خاطرنشان کرد: امروز همه دست اندرکاران سرویس مدارس باید با دقت، جدیت و قاطعیت کار خود را انجام دهند که به عنوان مثال در بحث گزینش رانندگان سرویس مدارس و صلاحیت آنان در تمام موارد مانند صلاحیت اخلاقی و سوءپیشینه باید به دقت مدنظر قرار گیرد.

وی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تکریم دانش‌آموز، رعایت پوشش در شأن سرویس مدارس و رعایت موارد اخلاقی را از جمله ویژگی‌های رانندگان سرویس مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران شرکتها نیز در مواجهه با تخلفات احتمالی باید تعارف را کنار بگذارند و قاطعیت نشان دهند و به گونه‌ای امور مربوط و وظایف خود را انجام دهند که به ساماندهی امور از سوی نیروی انتظامی نیاز نباشد.

وی هدف دادگستری خراسان رضوي را پیشگیری حداکثری و برخورد حداقلی عنوان کرد و گفت: هدف پلیس هم در راستای تعامل منطقی همین مسأله است، اما اگر نوبت به برخورد با تخلفات رسید در این رابطه قاطع و جدی خواهیم بود.

سرهنگ حاجی‌زاده رئیس پلیس راهور مشهد نیز با بیان اینکه سال گذشته و با همکاری خوب میان دستگاه‌ها، سال بدون حادثه‌ای را سپری کردیم، گفت: در بحث تصادفات تنها 6 مورد مجروحیت جزیی در سال گذشته گزارش شد که با توجه به حجم جابه‌جایی حدود 70 هزار دانش‌آموز قابل پذیرش است.

وی با بیان اینکه بازرسان تاکسیرانی نقش پلیس را در امور نظارتی بر عهده دارند به نقش با اهمیت آنان در رصد امور سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: ما در بحث حفظ سلامت دانش آموزان از همه ظرفیتهای قانونی خود استفاده می‌کنیم.

وی داشتن معاینه فنی خودروهای سرویس مدارس و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان را ضروری و لازم الاجرا دانست و گفت: سرویس مدارس و خودروهای سرویس مدارس باید بر اساس ظرفیت کارت خودرو، مسافر سوار کنند و خودرو نیز باید دارای معاینه فنی و برچسب سرویس مدارس باشد.

وی افزود: خودروهای سرویس‌های مدارس بدون برچسب، جریمه می‌شوند.

وی گفت: در هفته اول مدارس برخوردها به صورت تذکر و ارشاد است، اما از هفته دوم برابر با مقررات رفتار خواهد شد و رانندگان متخلف جریمه می‌شوند.

محمدپور معاون بازرسی سازمان تاکسیرانی مشهد نیز در این همایش گفت: در سال گذشته 7 هزار خودرو کار انتقال دانش آموزان را بر عهده داشتند که تمام سرویس مدارس دخترانه توسط خواهران انجام شد.

در پایان این مراسم از رانندگان نمونه سرویس مدارس تقدیر و همچنین تمرین بازرسی و نظارت بر سرویس مدارس نیز با همکاری پلیس راهور، آموزش و پرورش استان و سازمان تاکسیرانی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.