۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹
کد خبر: 235926

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو شده و شوره سر را برطرف کرده و موهای سفید شده را سیاه می‌کند.

روغنی که به تقویت پوست و مو کمک می کند
به گزارش قدس آنلاین اصغر نقشی در گفت‌وگو با ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، افزود: ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده و نیز مژه و ابرو را تقویت می‌کند.

وی از نقش روغن زیتون در تسکین درد ناشی از سوختگی گفت و تشریح کرد: روغن زیتون، سوزش و درد ناشی از سوختگی را تسکین داده و از بروز تاول جلوگیری می‌کند؛ مالیدن روغن زیتون به پوست در موارد آفتاب‌زدگی، سرمازدگی و حشرات سبب تسکین درد و سوزش و التیام می‌شود.

نقشی ادامه داد: برگ زیتون با اثر مقوی، درمان کننده‌ فشار خون و زخم‌های عفونی است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شیرابه‌ای قندی به نام مان زیتون از ساقه‌ این درخت ترشح می‌شود که مصرف خوراکی دارد.

وی روغن زیتون را در دفع سنگ کیسه صفرا تاثیرگذار دانست و اظهارکرد: روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است که برای این منظور باید آن را با آبلیمو مصرف کرد.

نقشی با اشاره به مزایای بهره گیری از زیتون و برطرف شدن تَرَک پوست تاکید کرد: برای برطرف کردن خراش و تَرَک پوست و از بین بردن زخم‌های دهان، جویدن برگ زیتون بسیار مؤثّر است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارينا IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    3 0
    ممنون عالي بود