خوزه مانوئل گارسيا مارگالو وزير امور خارجه اسپانيا با تمجيد از نقش موثر منطقه اى ايران، عدم دعوت از كشورمان براى حضور در اجلاس اخير پاريس را نادرست خواند.

انتقاد وزیر خارجه اسپانیا از عدم دعوت ایران به ائتلاف ضد داعش
 
به گزارش مهر، خوزه مانوئل گارسيا مارگالو وزير امور خارجه اسپانيا بعد ازظهر روز جمعه با حضور در محل اقامت دكتر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان با وی ديدار و گفتگو كرد. در اين ديدار طرفين در خصوص روند مذاكرات هسته اي، تحولات منطقه اي، ضرورت جديت در مبارزه با تروريسم و روابط دو جانبه تبادل نظر نمودند.
 
در اين ملاقات دكتر ظريف ضمن تبيين آخرين تحولات منطقه اي و با انتقاد ازسياست دوگانه امريكا در برخورد با مقوله تروريسم و گروههاى تروريستي فعال در سوريه و عراق اظهار داشت: امريكا وغرب با ادامه سياستهاى گذشته خود قادر به حل مسئله تروريسم نخواهند بود. 
 
وزير خارجه كشورمان همچنين افزود : نمى توان با تروريستها درسوريه مبارزه كرد و بطور همزمان درجهت تضعيف دولت مركزى آن كشور اقدام نمود.
 
وى اظهار داشت : امريكاييها در طى چهار ماه فعاليتهاى وحشيانه داعش در عراق هيچگونه اقدام موثرى درجهت مقابله مؤثر با آنان از جمله قطع كمكهاى مستقيم و غير مستقيم به آنها، ننمودند.
 
وزير خارجه اسپانيا نيز در اين ديدار با اشاره به نگراني هاى مشترك منطقه اى اظهار داشت: مادريد نيز آمادگى دارد تا از ظرفيت خود و با استفاده از رايزني هاى سياسى با كشورهاى منطقه و ايران به يافتن راه حل مناسبى جهت حل و فصل مشكلات جارى بويژه در سوريه و عراق كمك نمايد.
 
وى با تمجيد از نقش موثر منطقه اى ايران، عدم دعوت از كشورمان براى حضور در اجلاس اخير پاريس را نادرست خواند.
 
آقاى مارگالو با تاكيد بر دعوت خود از وزير خارجه كشورمان براى انجام سفر به اسپانيا ، اين سفر را گام مهمى در توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف دانست .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.