مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اعلام کرد با کسانی که انتقادهایی را به وضع تئاتر و موسیقی دارند گفتگو خواهیم داشت که اگر شبهه و ابهامی هست برطرف شود.

با منتقدان گفتگو می‌کنیم/ شبهات رفع می‌شود
 
به گزارش قدس آنلاین  علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چالش های اخیر در زمینه موسیقی و تئاتر و مسائل فرهنگی توضیح داد: مگر این چالش ها هیچ وقت نبوده است؟ این مسائل هیچ کدام چالش واقعی نیست بلکه هر از چند گاهی موجی می آید و موضوعی در این زمینه مطرح می شود. مهم این است که این امور طبق روال جمهوری اسلامی ایران در طول 35 سال گذشته مدیریت شود.

او تصریح کرد: حدود این مسائل در کشور کاملاً مشخص شده است و بحث امروز نیست که کسی برای اولین بار بخواهد این روال را تغییر دهد. اگر هم چنین چیزی باشد مطابق روال مجموعه کشور نیست و به نظر من این موضوع عجیب هیچ چالشی را ایجاد نمی کند و تنها نظرات مختلفی است که هر ازچند گاهی شنیده می شود که البته بسیار طبیعی است و مهم این است که ما طبق روال بتوانیم حرکت کنیم.

مرادخانی راه برون‌رفت از این مشکلات را اینگونه تبیین کرد: انشالله با کسانی که در این زمینه کار می کنند گفتگوهای بسیاری خواهیم داشت که اگر شبهه و ابهامی هست برطرف شود و اگر برخی افراد القائاتی را به دیگران می‌کنند که موجب این موضع‌گیری‌ها می شود، ما باید شفاف سازی و روشنگری کنیم که مسائل را بتوانیم حل کنیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسائلی که در حوزه های مختلف هنری وجود دارد، یادآور شد: چالش های ما یا درباره وضعیت مجموعه و مسائل کاری است یا به مسائل مالی، بودجه و امکانات ما برمی گردد. به طور مثال در حوزه تئاتر مسائل ما مربوط به حوزه کارکردها و مسائل کاری است که همه می خواهند کار کنند اما نسبت تعداد هنرمندانی که علاقه مند به کار کردن هستند با امکانات ما همخوانی ندارد، بنابراین باید بتوانیم تعادل هایی را برقرار کنیم و این وضعیت را با توجه به امکانات اداره کرد.

مراخانی در بخش دیگری از سخنانش از اجرایی شدن جریان پرداخت بدهی های اهالی تئاتر خبر داد و گفت: روند پرداخت بدهی‌های اهالی تئاتر شروع شده است و از حدود سه میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی ما به اهالی تئاتر، حدود یک میلیارد تومان آن فراهم شده است و رفته رفته به اهالی تئاتر پرداخت می شود.

او همچنین با تأکید بر این که پرداخت این بدهی ها از محل بودجه امسال معاونت هنری است، ادامه داد: بودجه امسال خود را ما نباید صرف پرداخت بدهی های این معاونت در طول سال های گذشته می کردیم اما ناچاریم که این کار را انجام دهیم چون ضرورت ایجاب می کند و به هر حال معاونت هنری به اهالی تئاتر بدهکاری هایی داشته که باید پرداخت شود.

مرادخانی با اشاره به تعطیل شدن ارکسترهای ملی و سمفونیک در طول سالهای گذشته متذکر شد: در حوزه موسیقی سالهاست ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ما تعطیل است و باید شرایط را به نحوی مدیریت کنیم که امکان شروع به کار دوباره آنها فراهم شود به همین منظور صحبت های بسیاری در این زمینه شده است تا مقدمات این کار فراهم شود چراکه پاییز فصل اجراهای هنری است و باید این ارکسترها راه بیافتد و ما هم تمام تلاش خود را می کنیم که بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

مرادخانی درباره وضعیت هنرمندان پیشکسوت و چگونگی رسیدگی معاونت هنری به آنها اظهار کرد: درباره هنرمندان پیشکسوت به عنوان بزرگان این مملکت سعی می کنیم کاری کنیم که دغدغه‌هایشان برطرف شود و امکاناتمان را به گونه ای اداره کنیم که این هنرمندان دغدغه مسائل مالی در زندگی شان فروکش کند و از طریق صندوق هنرمندان امکاناتی را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی در خاتمه عنوان کرد: در این سالها امکاناتی که در اختیار هنرمندان پیشکسوت گذاشته شده اگر چه کافی نبوده است اما به هر صورت باید این امکاناتی را ابتدا فراهم کنیم و بعد هم بتوانیم به درستی آن را مدیریت کنیم به همین منظور با دوستان خود در موسسه هنرمندان پیشکسوت مذاکره کرده ایم که بر اساس آیین‌نامه ای که داریم حرکت کنیم به طور مثال در اساسنامه ما کسانی که دارای مدرک درجه یک هنری و صاحب سبک هستند به عضویت این موسسه درمی آیند و با این شرایط بهتر می توانیم در خدمت این بزرگان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.