قدس آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ‌‌اصفهان گفت: برای جلوگیری از رشد دلالی در حوزه‌‌ رو به رشد گردشگری اقداماتی انجام گرفته است اما تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله داریم.

اقدامات برای جلوگیری از رشد دلالی گردشگری کافی نبوده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محسن مصلحی اظهار داشت: در حال حاضر ما بر روی گردشگری تاریخی و فرهنگی کار کرده‌ایم اما گردشگری باید به سمت گردشگری طبیعی هم پیش برود.

وی با اشاره به اینکه هرچند این اقدامات شامل هتل‌ها نمی‌‌شود، افزود: برنامه‌هایی از جمله برچسب‌گذاری قیمت، مشخص کردن نشان اصالت، فروش محصولات آرم‌دار، فروش اشیای کددار، بسته‌بندی مناسب و انتخاب فروشگاه‌های منتخب صنایع دستی که محصولاتشان استاندارد است، برای جلوگیری از رشد دلالی در صنایع دستی در حال اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ‌‌اصفهان همچنین با اشاره به اینکه دو مدل گردشگری فرهنگی و تاریخی و گردشگری طبیعی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ما بر روی گردشگری تاریخی و فرهنگی کار کرده‌ایم اما گردشگری باید به سمت گردشگری طبیعی هم پیش برود.

وی تاکید کرد: ایران جزو 10 کشور دنیا به دلیل داشتن آثار تاریخی و فرهنگی و جزو پنج کشور دنیا از لحاظ طبیعی است که بدون شک باید از این جاذبه‌های طبیعی بهترین بهره را برای جذب گردشگر برد.

مصلحی اضافه کرد: نمی‌گوییم دلالی در حوزه صنایع دستی نیست اما اقدامات لازم برای جلوگیری از آن را انجام داده‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.