قدس آنلاین:مدیرعامــل‌فولادمبــارکه اصفهان در جلسه کمیته مديريت شرکت در جمع معاونین و مدیران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی دوران 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: توجه به استانداردهای زیست محیطی درفولادمبارکه نه‌فقط‌یک الزام بلکه رویکردی اخلاقی و وجدانی است.

توجه به استانداردهاي زيست محيطي در فولاد مباركه رويكردي وجداني است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، دکتر بهرام سبحــانی با تأکید بر این مطلب که تک تک کارکنان فولاد مبارکه‌ وظیفه‌ دارند،‌ به‌ عنوان‌ یک‌ مسئول‌، مباحث مربوط به راهکارهای ارتقاء سیستمهای زیست محیطی را در شرکت دنبال کنند در همین رابطه از مسئولین نگهداری این تجهیزات خواست تا نسبت به هرچه بهتر نمودن عملکرد این سیستم‌ها کمافی السابق لحظه‌ای فروگذاری ننمایند.

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در شرکت فولاد مبارکه در زمینه کاهش مصارف آب اظهار داشت: این شرکت با اجرای طرحهای بسیار کارآمد در این زمینه به موفقیتهای خوبی دست یافته تا جائیکه قراربود طبق قرارداد اوليه برای تولید 4/2 میلیون تن دراین شرکت 40 میلیون متر مکعب آب تا پایان خط نورد سرد بدون داشتن خطوط رنگی،گالوانیزه و قلع اندود از رودخانه زاینده رود آب برداشت شود اما اکنون مشاهده می‌کنیم که این شرکت علیرغم احداث و بهره‌برداری از خطوط گالوانیزه، رنگی و قلع اندود و بطور کلی با اجرای همه‌ی طرحهای توسعه خود برداشت آب را با تولید 2/5 میلیون تن به 23 میلیون متر مکعب کاهش داده است که این کاهش 64 درصدی موفقیتی بزرگ است و به الگویی خردمندانه برای سایر صنایع بویژه صنعت فولاد کشور مبدل شده است .

دکتر سبحانی در همین رابطه یادآور شد:ظرفیت رودخانه زاینده رود یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب است که با احتساب برداشت 23 میلیون متر مکعبی فولاد مبارکه در هر سال، حدود یک و نیم درصد کل ظرفیت زاینده رود به فولاد مبارکه وارد می شود که این مقدار بسیار ناچیز است. در عین حال طبق اعلام سایت وزارت نیرو 92 درصد آب کشور به بخش کشاورزی، 6 درصد مصارف خانگی و حدود 2 درصد آب کشور هم در کل صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد که از این 2 درصد، مقدار كمي در بخش صنعت فولاد کشور به گردش در می‌آید. بنابراین بسیار کم لطفی خواهد بود که صنایع کشور را به عنوان غولهای مصرف کننده آب معرفی کنیم.

وی ضمن قدردانی از همه همکاران در واحدهای تولید، تعميرات، پشتیبانی و ستادی که در 6 ماهه اول سال جاری تلاش کردند تا شرکت به اهداف تعیین شده دست یابد، خاطر نشان کرد: از آنجایی که فصول پاییز و زمستان را پیش رو داریم باید تمامی توان خود را به کار گیریم تا شرایط دست‌یابی به اهداف سالانه را فراهم نماییم.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت روزافزون توجه به ایمنی کارکنان و تجهیزات، تکرار حوادث را غیر قابل قبول خواند و ازمسئولین ایمنی در فولاد مبارکه خواست به هر طریق که لازم است اهداف ایمنی را درسطوح بالاتری در شرکت محقق نمایند.

ایشان با بیان اینکه در شرکت فولاد مبارکه همه واحدها باید در خصوص ایمنی و عملکرد تولید الگو و نمونه باشند، تصریح کرد: ما می‌توانیم در تمامی بخش‌ها واحد نمونه کاهش هزینه‌ها، واحد نمونه کاهش مصارف و ...داشته باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد تک تک کارکنان شرکت، اظهار امیدواری کرد: همه کارکنان با همدلی و مشارکت بیشتر در دست‌یابی به اهداف همکاری نمایند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به شایسته سالاری و جانشین پروری در همه سطوح سازمان اشاره و تصریح کرد: همه کارکنان تلاش می‌کنند تا ارتقاء یابند و تواناییهای خود را همزمان با افزایش تجاربشان در پستهای بالاتر به کار گیرند. حتماً باید سیستمی داشته باشيم تا بطور مرتب شرایط احراز کارکنان را مورد پایش و در اختیار مدیران قرار دهيم تا به طور منظم هنگام جابجاییهای سازمانی افراد ذیحق ارتقاء یابند و این رقابت سالم و پویایی بین کارکنان همواره ادامه داشته باشد و مراقب باشیم کارکنان به این مهم اعتقاد داشته باشند که همواره شرایط ارتقاء برای آنها در نظر گرفته شده است. نیروهای مجرب همواره در حال بیرون رفتن ازسازمان هستند بنابراین مهم است که بطور سیستماتیک بدانیم چه نیروهای توانائی احراز پستهای بالاتر را دارند.

ایشان در ادامه در خصوص اهميت موضوع تعالي سازماني در شركت گفت: این درست است که فولاد مبارکه به بالاترین سطح در این زمینه دست یافته است اما نباید غافل شویم که رقبا نیز در حال ارتقاءخود هستند، پس بهتر است با به روز رسانی سیستمها و ارتقاء امتیازات و دانش کارکنان و همچنین افزایش کیفیت وکمیت محصولات خود در افزایش رضایتمندی مشتریان گام‌های موثرتری برداریم و امتیازات خود را در این جایزه افزایش دهیم. اکنون وقت درجازدن نیست و اساساً شرایط رقابتی چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.