۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: 236068

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه‌های آموزش و پرورش برای افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان اظهار کرد: تا زمانی که ساختار نیروی انسانی خود را اصلاح نکنیم، براساس مقررات موجود امکان افزایش حقوق نداریم.

متوسط حقوق فرهنگیان، 1.5 میلیون تومان
سیدمحمد بطحائی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: قانون ظرفیت‌هایی را برای افزایش حقوق معین کرده است اما در قانون آمده است که این افزایش باید از محل اصلاح ساختار انجام شود.

وی تصریح کرد: بنابراین زمانی موفق به این کار می‌شویم که ساختارها را اصلاح کرده باشیم.

بطحائی با اشاره به اینکه باید شرایط موجود را هم در نظر گرفت گفت: نمی‌توانیم برای نیرویی که شش تا هشت ساعت سرکلاس می‌رود و مابقی را در دفتر مدرسه است، افزایش حقوقی داشته باشیم. از سوی دیگر کسی که نهایت همکاری را با سیاست‌های دولت دارد، تمام ساعت‌های موظفی‌اش پر شده و در منطقه‌ای که نیاز داریم می‌رود و کار می‌کند هم باید انگیزش‌های لازم را ایجاد کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حقوق فرهنگیان به طور میانگین یک میلیون و 500 هزار تومان است، گفت: این مبلغ بسیار اندک است. معلم باید بدون دغدغه به کار اصلی‌اش بپردازد. البته اکنون براساس قانون هماهنگ خدمات کشوری خصوصا در آموزش و پرورش سایر پرداختی چون هزینه غذا، ایاب و ذهاب را نداریم و فقط حقوق است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا کریمایی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    این آمارهای غیر واقعی باعث میشه که مردم فکر کنند فرهنگیان وضع مالی خوبی دارند من امسال بعد از سی سال بازنشسته میشم با مدرک کاردانی حقوقم یک میلیون و سیصد و هفتاد هزار تومان است با کلی کسورات با این گرانی چی برای من میمونه ساعتها هم تو راهم
  • شایان IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    خوش بحال فرهنگیا منه بدبخت از هشت صبح تا شش عصر میرم سرکار ماهی 600 تومن تازه ماموریتم باید برم
  • دبیر IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    اگر ایشان میانگینی از حقوق معلمان بگیرند بدون درنظرگرفتن درامد همکاران اداری ما درادارات آموزش وپرورش متوجه خواهند شد متوسط حقوق معلمان خیلی پایین ترازاین مبلغ است. وقتی همکاران بخشهای اداری و مجموعه ادارات کل و وزارت را هم با معلمان محاسبه میکنند متوسط درامد مبلغ مذکوراست.درحالی که متوسط درامد کسانی که درمدارس تدریس میکنند بسیار کمترازاین است.(البته غرض نارضایتی ازاندک درامد بیشترهمکاران اداری نیست بی هیچ تردیدی انان هم نسبت به وضعیت مشابه درسایر ادارات وضع خوبی ندارند)
  • معلم IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    لطفا کلی گویی نکنید کدام معلم اجازه دارد برخلاف قانون آموزش وپرورش عمل نماید وبه جای 20ساعت تدریس 7ساعت تدریس بنماید واگر معلمی هم دردفتر می ماند طبق سیاست و اطلاع مسئولین محترم است .چرا که بااجرایی روشهای گوناگون وگاهی ناقص درآموزش وپرورش دربرخی نواحی ومناطق به معلمان تدریس موظفی کم می آید ومجبورا برخلاف میل خودش دردفترمی ماند که برای یک معلم خیلی سخت است .بنابراین شمامسئول محترم عنایت فرموده این لطف رادرحق معلمان محترم نکنید تادردفتربمانند .ودرعوض بهانه عدم چندرغازافزایش حقووووق به آنان ازطرف شما ساقط گردد . که انشاله لطف مسئولین شامل گردد وافزایشی صورت پذیرد.
  • فرهنگی ملیاردر بی پول IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    واقعا متاسم براتون که فقط به فکر خودتون هستید من یک معلم م با مدرک فوق لیسانس و26 سال کار 4 فرزند خودم و همسرم بیمار هستیم خدا می داند پولی که دکتر بریم ندارم حقوقی که شما تعریف می کنید قسط های وامم هم نمی رسد یک معلم باید در آرامش زندگی کند آقای رئیس
  • فرهاد IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    اگر فکر می کنند با این حقوق اندک می توان تحول فرهنگی ایجاد کرد /شاید هم ایجاد شد!
  • فرهنگی ازکرمانشاه IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    فرهنگی هستم با7سال سابقه خدمت درمناطق محروم استان000/058/1تومان مبلغ کل حکمم بدون درنظر گرفتن کسورات است،حالاکجاتا5/1میلیون که آقای محترم چندین بار در رسانه ها اعلام می کنه،پیشنهادمی کنم معاون محترم اول بررسی کنه بعداظهارنظرکنه؟
  • منصور IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    انگار این آقا خواب تشریف دارندکه میگه یک و نیم ملیون وشایدحقوق خودشونو با معلم ها جمع می زنه منکه 23 ساله معلم هستمحقوقم یک ملیون وای به حاله معلمهای کم سابقه
  • فرهنگی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    پس چرا حقوق ما 980000تومان است
  • مهربانی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    تا کی حرف؟ معیشت منزلت معلم کی خوب میشه؟ رتبه بندی کی اجرا میشه؟