۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: 236078

قدس انلاین-افشارزاده: نمایش های اپرای لیلی و مجنون ، رستم و سهراب مکبث و مولوی به کارگردانی بهروز غریب پور از 27 مهر ماه در تالار فردوسی تهران به روی صحنه خواهند رفت.

چهار نمایش اپرای بزرگ در تالار فردوسی

گفتنی است اپرای لیلی و مجنون براساس نوشته ای از  محمد بن سلیمان بغدادی اولین اجرای این چهار گانه هم اکنون آخرین روزهای اجرای خود را تجربه می کند .

این کارگردان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد : « نمایش لیلی و مجنون نمایشی عروسکی و تجربه ی جدیدی در حوزه ی اپرا برای من بود . همچنین در نمایش های دیگر سعی شده است که قابلیت های تازه ی اجرایی و همچنین ایده هایی جدید در حوزه بازی اضافه شود . »

نمایش های " رستم و سهراب " و " مکبث " براساس داستان های شاهنامه و نمایشنامه ی ویلیام شکسپیر نیز در قالب نمایش عروسکی به روی صحنه خواهند رفت .

در این گروه  بهزاد عبدی ، لوریس چکناواریان ، جوزپه وردی  ، فرانچسکو ماریا پیاوه ، عزیر حاجی بیگف به عنوان آهنگساز و زینب خانلر اوا ، عارف بابایف ، رشید بهبودف ، جوزپه تادی ، جوانی فویانی ، بریژیت نلسن ،همایون شجریان و محمد معتمدی در نقش خوانندگان این گروه فعالیت می کنند .

در این گروه مریم اقبالی، علی پاکدست، غزل اسکندرنژاد، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی، سلما محسنی، مونا کیانی فر، کاملیا نوحی، مرضیه سرمشقی، سمیه نادری، فرزانه عاقلی، نسیم امیر خسرو، نگار میر فخرایی، قاسم رحمتی، مریم مجیدی، سحر امیر اقبالی، سارا اقبال، سحر کاظمی، هانی حسینی، مرضیه نادری و الهام عابدی عروسک گردان می باشند .

گفتنی است در نمایش مولوی ولادیمیر سیرنکو رهبر ارکستر سمفونیک اوکراین که در سال 86 قطعه موسی و شبان را اجرا کرده است نیز حضور دارد .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.