خبرگزاری مهر: فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی ایران با بیان اینکه در طول دوران جنگ روحیه عاشورایی در ملت ما نهادینه شد، گفت: خودباوری و خوداتکایی و اعتماد به جوانان از مهم ترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس بود.

آسمان کشور ایران امن ترین آسمان کشورهای خاورمیانه /خودباوری و خوداتکایی از دستاوردهای دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار مهر سرتیپ دوم ستاد اباذر جوکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه بیشترین آمار تعداد نفر و ماه در دوران ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته است، اظهار داشت: خودباوری و خوداتکایی و استفاده از استعدادهای جوانان در دوران دفاع مقدس از جمله مهم ترین دستاوردهای دفاع مقدس بود که در طول دوران پس از جنگ نیز چراغ راهنمای کشور در مراحل مختلف بوده است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس در شناخت حق از باطل بسیار موثر بود به گونه ای که ماهیت دروغین بسیاری از گروهک ها در همین دوران بر همه مردم آشکار شد و مشخص شد این گروه ها برخلاف ادعای خود بر علیه نظام و دین عمل می کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی ایران تاکید کرد: یکی از وجوه تمایز دفاع مقدس ما دفاع از مکتب الهی و دین خدا در کنار دفاع از تمامیت ارضی بود و این موضوع یکی از مهم ترین دلایل تقدس این جنگ نیز محسوب می شود.

وی با اشاره به برنامه های قرارگاه پدافند مرکزی در طول هفته دفاع مقدس بیان داشت: پدافند هوایی نیز هم راستا با ارتش در رژه شرکت و در نمایشگاه دفاع مقدس نیز حضور خواهد داشت و در کنار این برنامه برگزاری المپیک ورزشی نیروهای مسلح، ویژه برنامه های فرهنگی، سرکشی از جانبازان  و خانواده معزز شهدا از ویژه برنامه های ما در این هفته است.

جوکار با بیان اینکه در طول 6 سال از عمر مستقل پدافند هوایی با رصد تهدیدهای روز و نیازمندی های پدافند در بخش های مختلف اقدامات لازم انجام شده، ادامه داد: در طول این سال ها تولیدات دفاعی و در بخش کشف نیز تعداد رادارهای تولید شده بیش از 10 برابر گذشته شده و  در بخش رهگیری و انهدام زمین به هوا و هوا به هوا نیازمندی های لازم تامین شده است.

وی با بیان اینکه امروز با پشتوانه دانشگاه و صنعت به دستاوردهای خوبی رسیده ایم، بیان داشت: با بهره گیری از مجموعه این شناسایی ها و اطلاعات، قرارگاه پدافند هوایی در خاورمیانه و دنیا نمونه است.

فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی ایران با بیان اینکه انهدام پهپاد صهیونیست ها در منطقه اصفهان نمونه بارزی از پا در رکاب بودن فرزندان این مرز و بوم در مجموع قرارگاه پدافند هوایی است، بیان داشت: در بخش انهدام به جایی رسیدیم که در ارتفاع بالا و افق بالا نیز توانمندی دفاع داریم و آسمان کشور ایران امن ترین آسمان کشورهای خاورمیانه است.

یگان هوانیروز آماده مقابله با انواع تهدیدات دشمنان

همچنین در ادامه سرهنگ دوم خلبان روحانی فرمانده مرکز آموزش شهید وطن پور اظهار داشت: هوانیروز از همراه ترین یگان های ارتش به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی در طول انقلاب و دفاع مقدس بوده است که در تمامی عملیات ها شرکت داشته  است.

وی با بیان اینکه ماموریت های ما زمان صلح و جنگ را شامل می شود، ابراز داشت: امدادهای جاده ای پزشکی در زمان بلایای طبیعی زمان صلح و استفاده از تکنیک ها و تاکتیتک های به روز در زمان جنگ از عمده فعالیت های این گروه است.

فرمانده مرکز آموزش شهید وطن پور تاکید کرد: یگان هوانیروز همچون همیشه در کنار دیگر پایمردان ایران اسلامی با آمادگی کامل آماده مقابله با هر نوع تهدید دشمنان و ایجاد امنیت برای کشور است تا در سایه این امنیت کشور ایران بتواند به اوج قله های سرافرازی و پیشرفت در زمینه های مختلف دست پیدا کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.