سپهر سینا : محرومیت بازیکنانی که دارای کارت پایان خدمت جعلی بودند در فوتبال ایران قطعی به نظر می‌رسد اما با این وجود برخی راه‌حل های قانونی برای ادامه فعالیت این بازیکنان تا پایان فصل وجود دارد ...

سربازان فراری‌ چه زمانی اعزام می‌شوند؟

 به این شرط که سازمان نظام وظیفه مجوز لازم برای فعالیت این بازیکنان را صادر کند. برابر قانون بازیکنانی که کارت معافیت آنها با مشکل مواجه است و از اعتبار لازم برخوردار نیست باید مجددا دفترچه اعزام به خدمت دریافت کنند و با ارسال آن به سازمان نظام وظیفه منتظر مشخص شدن تاریخ اعزام به خدمت سربازی باشند، اگر این تاریخ پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر باشد بازیکنان مذکور می توانند به فعالیت خود در باشگاه‌های طرف قرارداد ادامه دهند اما اگر زمان اعزام آنها در میانه فصل باشد دیگر اجازه همراهی تیم های خود در رقابت های لیگ برتر را ندارند.

هوشنگ نصیرزاده، رئیس کمیته تدوین آئین نامه و مقررات فدراسیون فوتبال با تایید تلویحی این خبر می‌گوید:« برابر قانون اگر بازیکنان مشکل دار زمان اعزامشان به پایان رقابت‌های لیگ برتر موکول شود می توانند همچنان در لیگ بازی کنند اما اگر این اتفاق روی ندهد آنها قادر به انجام بازی در لیگ برتر نیستند.»

اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی بیفتد چون در حال حاضر فضای سنگینی بر روند پیگیری این پرونده جنجالی حاکم است،از این رو قطعا با مشخص شدن بازیکنانی که دچار مشکل هستند نفرات مذکور به یگان های خدمتی جدید معرفی خواهند شد.

پرونده ای که همچنان قربانی می‌گیرد!

با این حال بحث معافیت مسأله دار بازیکنان فوتبال همچنان داغ است و هر روز ابعاد تازه ای از این مسأله افشا می‌شود.مسؤولان ذی ربط تاکنون با اعلام چند لیست، برخی بازیکنان را سرباز اعلام و کارت معافیت شان را باطل کرده‌اند که فعلا خبری از دانه درشت ها و چهره های مطرح نیست اما گفته می شود به زودی نام های بزرگ تری اعلام شود.

بد نیست بدانید یکی از این نفرات که کارت معافیتش با ابهام مواجه است جزو بازیکنان سرشناس فوتبال ایران محسوب می شود که معافیت کفالت دریافت کرده است. گفته می شود وی با کمک یکی از مدیران سابق که با مشاور رئیس جمهور دولت گذشته نسبت خانوادگی دارد، توانست به خاطر برادر معلول خود معافیت کفالت بگیرد و این در حالی است که پیش از وی، یکی دیگر از برادران وی به همین دلیل معافیت گرفته بود.در واقع اگر این خبر صحت داشته باشد،‌ در این خانواده دو برادر به خاطر برادر معلول خود توانسته اند معافیت کفالت بگیرند و باید دید معافیت وی باطل اعلام می شود یا به تایید می رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.