قدس: نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان و رئیس امور مساجد کشور تلاش در حریم علمی عالم آل محمد(ص) را افتخاری برای معلمان این عرصه عنوان کرد.

تلاش در حریم علمی عالم آل محمد(ص) افتخاری برای معلمان است

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در همایش سومین هم اندیشی خادمان حریم علمی عالم آل محمد(ص) که در سالن همایشهای دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: هر اقدام خدایی که بر اساس نقشه الهی و آمیخته با اخلاص باشد، کلمه طیبه است که بنیان آن محکم و ثمره آن دائمی است.

وی ادامه داد: معلمان در فضای حریم علمی عالم آل محمد(ص) در جایگاه کفالت از جانب امام رضا(ع) قرار گرفته اند تا وظایفی را برای رشد فرزندان ایشان انجام دهند که بر این اساس برای هر کدام از معلمان و فعالان این مجموعه سهم و نقشی تعریف شده که در جایی قرار بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان و رئیس امور مساجد کشور گفت: دستگاه تربیت رضوی حکمت بیان است یعنی فرزندان حضرت باید خردمند تربیت شوند و به پرورش فکر آنها توجه کرد، زیرا پرورش فکر به رشد عقلی منجر می شود و این مجموعه باید راهکارهای خود را در این مسیر مشخص کند تا راهبردی برای دیگر مجموعه های آموزشی باشد.

وی افزود: مجموعه مدارس امام رضا(ع) باید نکات ویژه ای را در روند فعالیت خود تعریف کند تا قادر باشد بگوید برخی از مشکلات تربیتی و فرهنگی در این مجموعه حل شده است.

این مجموعه در این مسیر گام برداشته، اما هنوز جای کار دارد.

حاج علی اکبری بر عهده دار شدن امور انضباطی مدارس توسط دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: احساس میزبانی فرزندان در این مدارس گامی در راستای عزت نفس آنان است.

وی افزود: خلأ عاطفی در زندگی جدید بسیار زیاد است و متأسفانه خلأهای تربیتی و شخصیتی که در فضای آموزشی و خانواده ها ایجاد شده، در شکل تربیت دختران و پسران ما تأثیر خود را نشان می دهد.

وی تأکید کرد: مجموعه مدارس امام رضا(ع) باید از لحاظ عاطفه غنی باشد تا در دانش آموزان دلتنگی برای فضای مدرسه ایجاد شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.