مهدی شهرآبادی:   قدس ویژه خراسان  - در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوي مصوب شده که هیچ مدرسه‌ای نباید در سال تحصیلی جدید با قطعی گاز، آب و یا برق مواجه شود.

احداث راه آهن خواف - هرات و تکمیل خط یک قطار شهری مشهد

به گزارش خبرنگار ما، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوي در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان با اعلام این مطلب گفت: در خصوص پرداخت بدهی مدارس به سازمانها و دستگاه‌های ذیربط نیز هماهنگی و پیگیریهایی انجام شده تا این مشکل نیز مرتفع شود.

وی افزود: در این راستا و با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان به غیر از دغدغه درس و تحصیل نباید مشکل دیگری داشته باشند که در این رابطه نیز آموزش و پرورش و استانداری با جدیت مطالبات آموزشگاه‌ها و مدارس را پیگیری خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوي در ادامه این جلسه با اشاره به توافقنامه‌های امضا شده در سفر هیأت دولت به استان خراسان رضوي تصریح کرد: در هفته جاری برای پیگیری و تبادل توافقنامه‌های مصوب شده و هماهنگی با معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری به تهران سفر می‌کنیم تا علاوه بر این مسأله، 129 پروژه‌ای که جزو توافقات هیأت دولت بود و همچنین مجوزها، ابلاغها و دستورالعملهای رسمی توافقنامه‌ها را اخذ نماییم.

استاندار خراسان رضوي با بیان اینکه برای توسعه استان برنامه‌های گسترده‌ای در دستورکار قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه مشهد و نمایندگان محترم استان در مجلس، به دنبال پروژه‌هایی هستیم که قابل اجرایی شدن باشد که با توجه به نیروی مدیریتی و انسانی قوی در خراسان رضوي، درصددیم تا با اجرای پروژه‌های یاد شده شرمنده مردم و دولت نباشیم.

وی با بیان اینکه با مساعدت معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری 722 میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری و 6 ماهه اول سال 94 در نظر گرفته شده است، گفت: از این رقم 570 میلیارد تومان امسال باید جذب شود تا بتوانیم 129 پروژه تعریف شده را ساماندهی و اجرایی کنیم.

رشیدیان افزود: علاوه بر اینها، تکمیل خط یک قطار شهری مشهد و راه‌آهن خواف به هرات و احداث این خط آهن تا مرز تا پایان سال از جمله اولویتهای ماست.

وی با بیان اینکه برای اجرای سایر پروژه‌ها و تحقق وعده‌ها و پیگیری مطالبات رایزنی‌های گسترده‌ای با دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است، گفت: در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی و اجرای سریعتر 90 طرح در استان نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است که با اجرای این 90 پروژه که بیش از 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به همراه دارد، در بحث توسعه و سرمایه گذاری گامهای مهمی در استان برداشته می‌شود.

وی افزود: این مسأله کار دستگاه‌های اجرایی را جهت مساعدت و بسترسازی سرمایه‌گذاری در استان سنگین‌تر می‌کند، در این خصوص نیز دستگاه‌های اجرایی و سازمانها آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستند.

 

استاندار خراسان رضوي افزود: در حوزه تولید، صادرات و در نهایت در حوزه تورم با آمار و ارقام مطلوبی مواجهیم، به طوری که در 12 ماه منتهی به مردادماه، آمار تورم در کشور 3/22 درصد بوده که این آمار در خراسان رضوي 8/19 درصد است که این رقم به نسبت میانگین کشوری و حجم عظیم زائران و مسافران و مجاوران و رشد تقاضا و نیازها بسیار مطلوب است.

وی کاهش نرخ تورم در استان را مرهون تلاشهای همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی توانمند در عرصه تولید و صنعت دانست و گفت: امیدوارم با مدیریت جدی و پیگیری‌های مستمر مسؤولان استان، در آینده شاهد کاهش روند نرخ تورم در استان باشیم.

جمشیدی معاون برنامه ریزی استاندار خراسان رضوي نیز در این جلسه با ارایه آمار و ارقامی از روند تخصیص و جذب اعتبارات در استان و با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و 700 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور و برای احداث و تکمیل مدارس استان 107 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا 10 درصد عقب ماندگی سالانه را در زمینه اجرای پروژه‌ها جبران کنیم، اما اعتبارات تخصیص یافته در این خصوص 6 میلیارد تومان است که این رقم پاسخگوی 6 درصد نیازهای ما در این بخش است.

وی با بیان اینکه ارقامی برای تکمیل اورژانس بیمارستان قائم، توسعه ساختمان پزشکی قانونی، احداث پایگاه انتقال خون مشهد و بهسازی و تجهیز اداره کل گمرک و پایانه بار مشهد پیشنهاد شده است، افزود: در خصوص راه‌اندازی شبکه ملی زیارت نیز اعلام شد که این پروژه نیاز به 20 تا 30 میلیارد تومان بودجه دارد که با مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی استان می‌توانیم دو میلیارد تومان از این مبلغ از اعتبارات استانی تأمین کنیم.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبات دولت مقرر شد تا 428 میلیارد تومان از ماده 10 قانون مدیریت بحران به استانها اختصاص یابد که از این رقم 42 میلیارد تومان به استان خراسان رضوي اختصاص یافت.

جمشیدی افزود: از این رقم و بر اساس ابلاغ مصوبه هیأت دولت 10 میلیارد تومان برای تأمین آب شرب مشهد از سد دوستی و 10 میلیارد تومان برای تأمین آب شرب مشهد از سد ارداک و هفت میلیارد تومان برای تأمین آب شرب روستایی و عشایری استان تخصیص یافته است.

وی افزود: همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان نیز برای خسارت دیدگان حوادث سیل و زلزله در استان اختصاص یافته است که بابت تلفات انسانی در این حوادث و به ازای هر نفر 6 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.