جلیل فخرایی: مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید دانشگاه امام رضا (ع) در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

 اهتمام دانشگاه امام رضا (ع) برفعالیتهای بنیادی

در این مراسم دکتر رجب اصغریان رئیس این دانشگاه با بیان اهتمام بر تغییر ساختار و مسایل زیربنایی، همچنین نگرش مذهبی و در شأن یک مرکز علمی وابسته به فرهنگ رضوی در دستور کار اجرایی این دانشگاه تأکید کرد.

وی گفت: برای اولین بار در شرق کشور، پردیس مخصوص خواهران در این دانشگاه راه اندازی شد.دکتر اصغریان افزود: هم اکنون هفت هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و پذیرش هزار و 100 دانشجوی ورودی دیگر نیز در سال جدید این دانشگاه را تبدیل به یک مرکز علمی بزرگ با تعداد زیادی دانشجو کرده است.

وی در ادامه به تغییر ساختار زیربنایی علمی و فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: مطابق منویات تولیت آستان قدس رضوی، توجه و تمرکز در فعالیتهای فرهنگی و مقوله اشاعه هرچه بیشتر معنویات و فرهنگ اهل بیت (ع) و بویژه در میان دانشجویان در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در ادامه بیان داشت: با توجه به حضور و تحصیل دانشجویانی از کشورهای دیگر در این دانشگاه که مشتاق تحصیل معارف اهل بیت (ع) هستند، این دانشگاه در ایجاد برنامه‌های محوری و بنیادی برای هر چه مطلوب تر کردن فضای علمی پژوهشی و معنوی این محیط آموزشی تلاش دارد.

وی عنوان داشت: براساس منویات تولیت آستان قدس رضوي، ایجاد برنامه‌های راهبردی براساس تعامل با دبیرخانه شورای عالی فرهنگی و نیز ایجاد دانشگاهی براساس توان رشته‌های موجود انجام شده است.

وی گفت: در این راستا ایجاد چند رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، جذب استادان مجرب، ایجاد پست معاون پژوهشی در این دانشگاه، ایجاد ترفیعات علمی، فرصتهای علمی و تشویقات (پژوهانه) از جمله برنامه‌های جدید این دانشگاه است.

این گزارش حاکی است در این مراسم حجت الاسلام کاظمیان پور معاون فرهنگی دانشگاه امام رضا (ع)، اهتمام این دانشگاه را برسالم سازی محیط اخلاقی و ایجاد محیطی امن و سالم برای تحصیل جوانان عنوان کرد. وی گفت: نسبت بیشتر ورودی دانشجویان دختر در سال جدید نسبت به پسران خود مؤید این مطلب است که جوانان خود نیز به امنیت تحصیلی و آرامش فکری در کنار تحصیل بیشتر می‌اندیشند.

وی گفت: در همین راستا ترویج مسایل فرهنگی در سطح دانشجویان مانند مراسم مذهبی، قرائت دعا، عزاداری و برگزاری سفرهای زیارتی به عتبات برای دانشجویان برگزار شد و هم اکنون نیز 15 کانون فرهنگی فعال دانشجویی در سطح دانشگاه بسترسازی شده است.

وی همچنین از تأسیس دفتر ازدواج و خانواده جهت ارتباط مؤثر خانواده‌ها با دانشجویان و ایجاد تسهیلات اجرایی ازدواج دانشجویان خبرداد.

مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید دانشگاه امام رضا (ع) در دو بخش برادران و خواهران برای یکهزار و صد نفر از دانشجویان تازه وارد این دانشگاه برگزار شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.