تربت جام - علی نوروزی:  قدس ویژه خراسان - نرخگذاری تاکسی‌ها طی دو سال اخیر به دلیل بی توجهی مسؤولان و همچنین مشخص نبودن مسیرها همواره مشکلاتی برای شهروندان تربت جام به وجود آورده است.

برخورد مسؤولان با تاکسیرانان متخلف

این بار نیز گلایه‌هایی از شهروندان درخصوص استفاده نکردن تاکسی‌ها از تاکسیمتر، ارایه نکردن بقیه کرایه به بهانه نداشتن پول خورد و افزایش خودسرانه کرایه‌ها تا 50 درصد مازاد بر مبلغ به نمایندگی روزنامه قدس در تربت جام ارسال شده این در حالی است که مسؤولان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تربت جام مدعی هستند اکیپ‌های نظارتی آنها به صورت مستمر موضوعات یاد شده را نظارت می‌کنند.

* نارضایتی مردم از یکسان سازی نرخ تاکسی‌ها

صاحبان تاکسی با آنکه قشر زحمتکشی هستند، اما همواره جانب منافع شخصی خود را گرفته و کمتر به رعایت حق و حقوق مسافران اهتمام دارند.

یکی از شهروندان با بیان این مطلب می‌گوید: متولیان که در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند همواره نرخی را تعیین می‌کنند و با آنکه بیشترین منفعت را راننده تاکسی می برد، اما همچنان این رانندگان هستند که از نرخها گلایه دارند.

رمضانی شهروند دیگری است که می گوید: معلوم نیست نرخ کرایه تاکسی با چه معیاری تعیین می‌شود که برخی رانندگان همواره نرخ 400 تومان را برای خود ملاک عمل قرار داده‌اند، در حالی که برچسبی که در تاکسی‌ها نصب است کرایه بر مبنای محاسبه تاکسیمتر است، اما این مبلغ در کوتاه ترین و طولانی‌ترین مسیر دریافت می‌شود.

* معرفی 133 دستگاه تاکسی متخلف به تعزیرات

سرپرست اتوبوسرانی و تاکسیرانی تربت جام در این زمینه می گوید: شکایات مردم رسیدگی می‌شود و هیچ راننده تاکسی حق ندارد خارج از نرخ تعیین شده کرایه دریافت کند و برای نظارت بر آنها 4 بازرسی و گشت وجود دارد.

حیدری می‌افزاید: تاکنون 133 دستگاه تاکسی متخلف به تعزیرات معرفی شده‌اند و شهروندان تربت جام می‌توانند اعتراض خود را در صورت مشاهده هر گونه تخلف رانندگان تاکسی با تلفن 7913  5252 مطرح کنند و مطمئن باشند رسیدگی می‌شود.

وی درخصوص تاکسیمترهای خاموش نیز یادآور می‌شود: استفاده نکردن از تاکسیمتر در تاکسی‌ها تخلف آشکار است و شهروندان می‌توانند در صورت خاموش بودن دستگاه به رانندگان تذکر دهند و اگر مشکلی بود با همکاران ما در میان بگذارند.

وی درخصوص برخورد با رانندگان متخلف هم می‌گوید: تخلف تاکسی‌ها به تعزیرات ارسال می‌شود و در صورت تکرار تخلف پروانه فعالیت آنان لغو خواهد شد و جریمه سنگینی برایشان مثبت می‌شود.

حیدری با اظهار تأسف از این رویه غلط که گفته می‌شود صاحبان تاکسی پیشاپیش و جلوتر از نرخگذاری سازمان در طول سال مبلغ اضافی و مازاد دریافت می‌کنند، می افزاید: تاکسیرانی نرخ مصوب در مسیرها را به صورت فراگیر در میادین و محلهای مختلف اطلاع رسانی کرده است و تاکسیرانان نیز برچسب موردنظر را در این زمینه به شیشه خودروی خود الصاق کرده‌اند که از این طریق می توان در جریان نرخگذاری سازمان در سال جدید قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    اقای حیدری چند ماهه بازنشست شده یه کم بروز باشید لطفل