قدس آنلاین یزد- مدیر پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تغذیه صحیح و مناسب نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد

تغذیه صحیح و مناسب نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، حسین مظفری در نشست هماهنگی همایش کشوری تغذیه و سرطان در یزد با اشاره به رشد روز افزون انوع سرطانها گفت: تغییر سبک زندگی ، روی آوردن افراد به غذاهای آماده و انواع فست فودها از جمله عوامل این بیماری است.

وی اظهار داشت: برگزاری همایش کشوری تغذیه و سرطان در استان فرصت خوبی برای انتقال تجربیات و آگاه سازی مردم در زمینه این بیماری است.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت: سرطان پس از بیماریهای قلبی- عروقی و حوادث ترافیکی سومین علت مرگ میر در کشور است.

مژگان نجارزاده, عادات نامناسب تغذیه ای، شیوه زندگی نامناسب، عوامل محیطی مانند افزایش آلودگی هوا و استفاده غیر علمی از کود و سموم در فرآیند تولید مواد غذایی را از عوامل پیدایش سرطان بیان کرد و افزود: با کنترل آنها میتوان از بروز سرطانها پیشگیری کرد.

وی گفت: همچنین با کاهش غذاهای فوری و روی آوردن به غذاهای سنتی و انجام ورزشهای همگانی می توان از این بیماری کشنده جلوگیری کرد.

وی افزود: این بیماری علاوه بر اینکه از نظر روحی و روانی بر روی اطرافیان بیمار اثر می گذارد بار اقتصادی هنگفتی بر سیستم بهداشتی کشور وارد کند.

محمد حسن لطفی ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم با بیان اینکه 70درصد سرطانها ریشه در عوامل تغذیه نامناسب دارد گفت: امروز یکی از دغدغه مسوولان بهداشت موضوع این بیماری است.

همایش کشوری تغذیه و سرطان 28 بهمن ماه به مدت سه روز در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.