معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي از برگزاري ويژه برنامه شب و روز شهادت امام جواد(ع) در حرم مطهر رضوي خبر داد.

برگزاري ويژه برنامه شب و روز شهادت امام جواد (ع) در حرم مطهر رضوي

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین سید جلال حسینی با بیان این خبر عنوان كرد: در شب، روز و شام شهادت امام جواد(ع) ویژه برنامه‌هايي، برای عموم زائرانی که برای تسلیت شهادت آن حضرت به محضر پدر بزرگوارشان حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، در حرم مطهر رضوي تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: ویژه برنامه شب شهادت اين امام بزرگوار 2 مهر بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوي حرم مطهر برگزار می‌شود. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمين كاظم صديقي آموزه‌های زندگی در سیره امام جواد(ع) را تبیین می‌کند و مداحان اهل‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی شهادت نهمین امام شیعیان می‌پردازند.

حسینی بيان داشت: مراسم روز شهادت امام جواد(ع)، در 3 مهر ، از ساعت 9:30 تا12:30در رواق بزرگ  امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوي آغاز می‌شود و در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سخنرانی می‌کند.

وی عنوان کرد: این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در اين مراسم، مناقب و مظلومیت حضرت جوادالائمه(ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می‌کنند.

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي افزود: ویژه برنامه شام شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت نیز پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمين واعظ شهيدي برگزار می‌شود.

وي، مدیحه‌ و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت ابن‌الرضا(ع) و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع «بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام جواد(ع) در اماکن متبرکه» را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی عنوان کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، در رواق‌ دارالرحمه و سردرب شرقی صحن جامع رضوی تدارک دیده شده است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.