رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با اوراق وقف هر کسی به هر میزان دارایی که دارد می‌تواند واقف باشد. برای اوراق وقف سودی نیست، فقط وقف در قالب عقد صلح است.

محمدی: با خرید اوراق وقف، همه مردم می‌توانند واقف باشند

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در مراسم کلنگ زنی ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در موقوفه روحانی‌نژاد (شهرری) با بیان این‌که «در گذشته افراد با خود فکر می‌کردند وقف فقط برای متمکنین و ثروتمندان است» اظهار کرد: این طرز فکر درست نیست. در زمان پیامبر (ص) اصحاب و یاران پیامبر همگی به هر میزانی که دارایی داشتند در وقف شرکت می‌کردند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته با همکاری مجلس شورای اسلامی اوراق وقف تأیید شد و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری اولویت ما باید در راستای درمان بیماران سرطانی باشد. با این اوراق وقف هر کسی به هر میزان دارایی که دارد می‌تواند واقف باشد. برای اوراق وقف سودی نیست، فقط وقف در قالب عقد صلح است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، تأکید کرد: ممکن است در ساخت این بیمارستان ده‌ها هزار نفر واقف باشند. وقف‌های کوچک نمی‌تواند نیاز امروز جامعه را پاسخگو باشد. شاید توان وقف سنگین هم برای تمام افراد وجود نداشته باشد. به همین دلیل ما با فروش اوراق وقف امکاناتی را فراهم کردیم که همه افراد جامعه بتوانند واقف باشند.

 

محمدی افزود: زمین بیمارستان موقوفه است و با مشارکت مردم تجهیزات هم وقف می‌شود و خدمات رسانی آن برای کل جامعه است. بیماری قلبی، روحی و روانی نیز در نظر ما مهم است ولی بیماری سرطان اولویت اول ما است و جنوب تهران به دلیل جمعیتی که در آنجا هستند قابلیت‌های بیشتری برای ساخت این بیمارستان داشت و پس از ساخت این بیمارستان استان‌های همجوار نیز می‌توانند از امکانات آن بهره ببرند.

 

وی در پایان گفت: وقتی مردم جامعه ما در 8 سال دفاع مقدس جان خود را وقف این سرزمین کردند، اکنون نیز می‌توانند به راحتی مال خود را وقف کنند. ما باید در وقف الگویی باشیم برای سایر جوامع. امیدواریم این بیمارستان به گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر بیماران، همراهان آنها نیز بتوانند در آسایش باشند و همسایگان و اطرافیان هم از سایر خدمات درمانی بهره ببرند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.