این روزها، روند مذاکرات هسته ای ایران از یک سو و تلاش آمریکا برای شکل دهی به ائتلافی بین المللی برای مبارزه با داعش، به مهمترین جریان های خبری در رسانه های بین المللی تبدیل شده است. 

یک مقام آگاه، خبرسازی‌ها درباره پیشنهاد هسته‌ای ایران را رد کرد
در این میان، برخی منابع خبری غربی اقدام به انتشار اخبار کذب و فضاسازی هایی در جهت ارتباط دادن این دو موضوع با یکدیگر کرده اند که از سوی مقامات کشورمان با تکذیب مواجه شده است.
 
به گزارش قدس انلاین به نقل از «تابناک»، یک مقام آگاه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشره در برخی رسانه های غربی مبنی بر انجام معامله ای میان ایران و آمریکا بر سر موضوع هسته ای در مقابل کمک به مبارزه با داعش را تکذیب کرد. این مقام آگاه در گفت و گو با تابناک این اخبار را فضاسازی رسانه ای دانست که با هدف تحت تأثیر قرار دادن فضای مذاکرات هسته ای انجام می گیرد.
 
گفتنی است صبح امروز، خبرگزاری «رویترز» با انتشار خبری به نقل از «یک مقام بلندپایه ایرانی» مدعی شده بود ایران آماده همکاری با آمریکا و متحدین این کشور برای مقابله با گروه تروریستی داعش است؛ اما در مقابل، خواستار انعطاف بیشتر غرب در مذاکرات هسته ای است. رویترز که هیچ اشاره ای به نام و نشان این مقام بلندپایه نکرده بود، مدعی شد ممکن است دو طرف در مواضع خود درباره موضوع هسته ای و همچنین بحث مبارزه با داعش از خود انعطاف نشان دهند.
 
البته این خبرگزاری در مطلب خود مدعی شده بود که پیشنهاد مذکور، در جریان مذاکرات هسته ای جاری در نیویورک، بلکه پیش از آن و در مکان دیگری به طرف آمریکایی ارائه شده است. 
 
به هر حال، آنگونه که از محتوای این مطلب و تکذیب آن از سوی منابع آگاه در وزارت خارجه بر می آید، رسانه های غربی بار دیگر و در اوج مذاکرات هسته ای سعی دارند با پیش کشیدن بحث های غیرواقعی، در راستای فضاسازی جهت افزایش فشارها بر ایران و در نهایت، کسب امتیازات مورد نظر خود از ایران اقدام کنند. امری که البته تاکنون نتوانسته اند در زمینه دستیابی به آن موفقیتی داشته باشند. 
 
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.