پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – صابر افشارزاده : هشت نمایش در اولین روزهای پائیز میهمان تماشاخانه های کشور خواهند شد .

صحنه تئاتر کشور دوباره رونق گرفت

 با توجه به پایان یافتن جشنواره عروسکی تهران - مبارک ، سالن های مهم پایتخت پس از 10 روز اجراهای عمومی خود را از سر خواهند گرفت . با توجه به آغاز این نمایش ها که چهره های مهمی همچون : آتیلا پسیان ، نادر برهانی مرند و محمد حاتمی کارگردانی آن را بر عهده دارند پیش بینی می شود پائیز گرم و پر رونقی در انتظار گروه های نمایشی باشد .

گنگ خواب دیده

آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان مطرح و شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون و سرپرست گروه تئاتر بازی، پس از مدت‌ها دوری از صحنه و در حالی‌ که قرار بود نمایش "دیابولیک" را در تئاتر شهر روی صحنه ببرد، ظاهرا به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان این مجموعه، از فردا 31 شهریورماه نمایش "گنگ خواب دیده" را که پیش از این آن را اواخر دهه 70 در تهران و کشورهای مختلف روی صحنه برده ، را بعد از اجرای نمایش "کسی نیست که همه داستان‌ها را به یاد آورد" به کارگردانی رضا حداد را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌کند.

نمایش "گنگ خوابدیده" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانی، دراماتورژی محمد چرمشیر و نقش‌آفرینی فاطمه نقوی و ستاره پسیانی از فردا 31 شهریورماه هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 20 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

آرامسایش حاتمی

محمد حاتمی پس از اجرای نمایش موفق "سه گانه اورنگ" در تهران و چند شهر دیگر که جایزه بهترین بازیگر سال را برای گلاب آدینه به همراه داشت، از اوائل مهرماه قرار است نمایش "آرامسایگاه" را در تالار شمس سازمان فرهنگی هنری به روی صحنه ببرد .

آرامسایش مروری است بر احوال و حالات انسان با لایه‌ای کمیک و موزیکال که در آن انسانی در گذر زمان با خود روبرو می‌شود و سعی دارد در ازدحام و هجوم جامعه ماشین ‌زده امروز و فردا خود را آزاد کرده و به حقیقت خویش دست یابد .

بهنوش بختیاری ، پژمان جمشیدی ، روح‌الله کمانی، علیرضا مهران، الهام دهقانی، عماد سالکی و خود محمد حاتمی در این نمایش بازی می‌کند .

مرگ فروشنده برهانی مرند

نادر برهانی‌مرند یکی از نویسندگان و کارگردانان مطرح و شناخته شده‌ای است که به زودی نمایش "مرگ فروشنده" که کاری از گروه تئاتر معاصر است را با نقش‌آفرینی رحیم نوروزی‌، امیر دلاوری‌، کامران تفتی‌، علی صالحی‌، بهرام افشاری‌، فرزین محدث‌ و اکبر زنجان‌پور‌ در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌آورد  .

اجرای این نمایش در سال 85 در تالار قشقایی، از طرف انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر به عنوان نمایش برگزیده سال انتخاب شد.

نمایش "مرگ فروشنده" نوشته آرتور میلر با بازنویسی نادر برهانی‌مرند و آرش پارساپور از 5 مهرماه در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود.

دو اپرای بزرگ و کابوسنامه

اجرای مجدد  نمایش "کابوسنامه" به کارگردانی وحید رهبانی در تماشاخانه سه نقطه ، اجرای اُپرای کمدی عاشقانه‌ی ایرانی "شاخ نبات" به نویسندگی و کارگردانی مهدی شمسایی در تالار وحدت ،  اجرای اپرای عروسکی "رستم و سهراب" و اپرای "مکبث" به کارگردانی بهروز غریب‌ پور در تالار فردوسی و اجرای نمایش "رومی" جدیدترین اثر رضا ثروتی در تماشاخانه ایرانشهر، دیگر آثار مهم نمایشی هستند که مهرماه روی صحنه می‌رود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.